شناسهٔ خبر: 67343711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح بودن است و حق جانبداری از فرد خاص را ندارند.

صاحب‌خبر -

وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح استبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، بنا به اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، با توجه به مراجعات عدیده هموطنان عزیز به حضرت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، جهت تعیین فرد اصلح برای ریاست جمهوری، اظهار داشتند: وظیفه ائمه جمعه بیان شاخص‌های اصلح بودن است و حق جانبداری از فرد خاص را ندارند.
آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های ۲۸ خردادماه با اشاره به انتخابات پیش رو شاخص‌های رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی را تبیین کرد و گفت: در خصوص انتخاب رئیس جمهور شایسته اولاً به برنامه او نگاه کنید چقدر علمی و عملی است. ثانیاً به اطرافیان او نگاه کنید، چون اطرافیان بهترین آیینه برای نمایش افکار خود کاندیداست.
وی ولایتمداری را سومین ویژگی رئیس‌جمهور تراز عنوان کرد و افزود: رئیس‌جمهور در اموری که از وظایف رهبری است از جمله در سیاست‌های کلان کشوری در سیاست خارجی اجتهاد مقابل نص نکند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: اگر دیدید طرفداران یک کاندیدا علیه کاندیدای دیگر فحش و بد و بیراه و تهمت می‌زند و تخریب می‌کنند به خود آن کاندیدا اصلاً رای ندهید، ممکن نیست طرفدار بدون اذن کاندیدا اقدام به فحاشی نماید شخص فحاش به درد کشور ما نمی‌خورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به شخصی رای بدهید که مبتلا به روزمرگی نشود یعنی از اصلاح امور مایوس نباشد و برای تمام شئون کشور برنامه عملی داشته باشد.
آیت‌الله عاملی به شهروندان توصیه کرد به شخصی رای بدهند که حریت داشته باشد، به فکر دور دوم نباشد و به خاطر دور دوم منافع ملی و مصالح کلان کشور را زیر پای خود نگذارد.
وی همچنین گفت: به کسی رای بدهید که بتواند فراجناحی عمل کند، انسان‌های قابل، شایسته و صاحب تدبیر را از هر جناحی بپذیرد.

نظر شما