شناسهٔ خبر: 67295715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی است

ابراهیم‌ عزیززاده

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه در جهان و بزرگترین کمک به ملت عزیز برای انتخاب فرد اصلح است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید حسن عاملی یکم تیر در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، با اشاره به برگزاری مناظرات انتخاباتی بین نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه در جهان و بزرگترین کمک به ملت عزیز برای انتخاب فرد اصلح است. چنین اقدام دموکراتیک در سیستم‌های بسته حکومتی وجود ندارد و لذا در غالب کشورهای دنیا چنین فضای بازی به چشم نمی خورد و این از برکات خون شهداء و برکات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: غالب دولت‌ها از چنین فضایی می‌ترسند ولی جمهوری اسلامی هیچ واهمه‌ای ندارد به همین جهت اجرای مناظره در ایران در انتخابات ریاست جمهوری معضل بزرگی برای دولت‌های مستبد منطقه شده و لرزه به جان آنها انداخته و ملت‌های آنها را به آنها کاملاً بدبین کرده و ملت‌ها را بیدار و آنها را متوجه حقوق اساسی خود که از آن محروم هستند، کرده است. دولت‌های اروپایی و آمریکایی نیز یک کلمه در فضیلت و حُسن چنین فضای باز سیاسی حرف نمی‌زنند و با صراحت می‌گویند اسرائیل دموکراتیک‌ترین دولت منطقه است!

آیت الله عاملی افزود: در عین حال باید توجه کرد که مناظره مثل خود انتخابات نعمت است و نعمت نباید تبدیل به نقمت شود مناظره برای این است که ملت ما هم از شخصیت و برنامه‌های مناظره کنندگان آگاه شوند و هم درجه وثوق ملی بالا برود و هم انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات درست شود.

 امام جمعه اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در خصوص آداب مناظره و بلکه آداب فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مطلب نفیسی دارند و می‌فرمایند: افرادی که وارد میدان انتخابات شده‌اند از بد اخلاقی، بددهنی، توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب برکت و عنایت الهی می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل ضمن ارائه توصیه هایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات پیش رو تصریح کرد: در حال حاضر توصیه اول ما شرکت در انتخابات است مبادا دفتر حسنات عزیزان از این حسنه بزرگ خالی باشد بدون تردید انتخاب انسان صالح و شایسته برای تولیت امور مسلمان های از تمام حسنات بالاتر است از طرفی حضور در صحنه مانور قدرت و اقتدار و انسجام ملی در برابر دشمنانی است که بیش از ۴۰ سال است در کمین کشور ما و ملت ما هستند هیچ انسان عاقلی در برابر دشمن غدار خود چراغ سبز نشان نمی دهد و هیچ عاقلی با تمکن از تعیین سرنوشت خود آن را به کس دیگری نمی سپارد.

وی ادامه داد: کسانی که گلایه‌ای از مدیریت کشور دارند دقت کنند که جمهوری اسلامی سلایق متفاوت اقتصادی و سیاسی را در معرض انتخاب ملت عزیز قرار داده است حالا موسم رفع گلایه با انتخاب فرد اصلح و سلیقه اصلح و تفکر اصلح است و بعد از انتخاب فردا دیگر جای گلایه نیست.

وی ادامه داد: تکرار می‌کنیم انتخابات نعمت است و نباید تبدیل به نقمت و شقاق شود و صفوف ملت به هم بخورد هر نامزدی در فعالیت انتخاباتی خود قبل از رأی‌گیری و بعد از انتخابات کاری بکند که نتیجه آن مرزبندی بین انسان‌ها و به هم خوردن وحدت و انسجام ملی باشد خائن اول است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان گفت: هر دولتی در ایران سر کار بیاید با اروپا و آمریکا در خصوص توان هسته‌ای باید چنان عمل نماید که آنها جرات طرح دوباره التزام یک جانبه را به زبان نیاورند.

انتهای پیام

نظر شما