شناسهٔ خبر: 67297969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان دو رویداد بین المللی قضایی با حضور ایران در روسیه

اجلاس روسای دیوان‌عالی ۱۰ کشور عضو گروه بریکس با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری‌های قضایی و حقوقی، مبارزه با جرائم سایبری، هوشمندسازی نهاد‌های قضایی پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ دو رویداد بین‌المللی در زمینه قضایی و حقوقی به میزبانی روسیه، برای نخستین‌بار پس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، با حضور هیات‌های عالی قضایی کشورمان، به سرپرستی «حجت‌الاسلام منتظری» رئیس دیوان عالی کشور و «حجت‌الاسلام موحدی آزاد» دادستان کل کشور، با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری‌های قضایی ۱۰ کشور عضو، به کار خود پایان داد.

اجلاس روسای دیوان‌عالی ۱۰ کشور عضو گروه بریکس در شهر سوچی و نیز گردهمایی دادستان‌های کل کشور‌های عضو این گروه در شهر سن‌پترزبورگ، که نخستین حضور رسمی هیات‌های عالی قضایی کشورمان پس از الحاق به گروه بریکس به شمار می‌رفت، با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری‌های قضایی و حقوقی، مبارزه با جرائم سایبری، هوشمندسازی نهاد‌های قضایی در کشور‌های عضو و همکاری در مبارزه با جرم و جنایات سازمان یافته پایان یافت.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور و حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور که ریاست هیات‌های قضایی و حقوقی کشورمان در این رویداد بین‌المللی را برعهده داشتند، ضمن شرکت و سخنرانی در نشست اصلی، با همتایان خود در حاشیه این دو گردهمایی دیدار و گفت و گو کردند.

مذاکره با «خانم ایرینا پادنوسووا» رئیس دیوان عالی روسیه و گفت و گو با روسای دیوان‌های عالی جمهوری خلق چین، اتیوپی و بلاروس از برنامه‌های رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه نشست روسای دیوان‌های عالی بریکس بود.

دادستان کل کشور نیز ضمن رایزنی با «ایگور کراسنوف» دادستان کل روسیه، با دادستان‌های چین، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی به گفتگو نشست.

در مسکو نیز «کنستانتین چویچنکو» وزیر دادگستری روسیه میزبان دادستان کل کشور و اعضای همراه وی بود.

کنستانتین چویچنکو، وزیر دادگستری روسیه درباره محور‌های این دیدار گفت در مذاکره با دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران، درباره افزایش سطح تعامل دوجانبه گفت و گو کردیم، چراکه هر دو نهاد در زمینه صلاحیت قضایی و حقوقی، ماموریت‌های مشترکی دارند. 

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که مورد توافق قرار گرفت، انتقال محکومان، برای گذراندن دوران محکومیت در کشور خود بود.

چویچنکو گفت ما همچنین در قالب گروه بریکس، مسائل مرتبط با توسعه و تقویت همکاری بین مراجع قضایی ایران و روسیه را بررسی کردیم.

هیات‌های عالی قضایی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان این دو اجلاس بین‌المللی به تهران بازگشتند.

<div id="video-display-embed-code_11237954"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265139/11237954?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما