شناسهٔ خبر: 67288989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تأکید دادستان‌های کل ایران و روسیه بر مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته

زهرا میرزایی

دادستان کل کشور از تفاهم‌نامه‌های همکاری دادستانی با دادستانی روسیه خبر داد و بر شناسایی ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌های حقوقی و قضایی به ویژه در زمینه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد که برای شرکت در ششمین نشست دادستان‌های کل کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده است، در رأس هیئتی قضایی با ایگور ویکتورویچ کراسنوف، دادستان فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با قدردانی از ابراز همدردی مقام‌های روسیه با دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، گفت: تفاهم‌نامه‌های همکاری دادستانی‌های ایران و روسیه، محور همکاری‌های ثمربخشی را رقم زده که می‌تواند در آینده تداوم یابد.

دادستان کل ایران در ادامه با بیان اینکه توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی و تبادل نظر در این بخش‌ها ضروری است، تصریح کرد: مناسبات دو کشور در حوزه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی دو کشور رو به توسعه است.

 موحدی آزاد همچنین بر شناسایی ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌های حقوقی و قضایی به ویژه در زمینه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، تأکید کرد.

ایگور ویکتورویچ کراسنوف، دادستان کل روسیه نیز با ابراز مراتب تسلیت دولت و ملت روسیه و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همچنین شهید حسین امیرعبداللهیان و همراهان ایشان، گفت: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس، زمینه ساز افزایش بیش از پیش فرصت همکاری‌های دادستانی‌های دو کشور شده است.

وی تصریح کرد: می‌توان با همکاری مشترک در حوزه‌هایی از قبیل؛ مقابله با افراط گرایی، تروریسم و فساد، زمینه تأمین امنیت و حقوق شهروندانمان را فراهم ساخت.

 کراسنوف با اعلام آمادگی دادستانی فدراسیون روسیه آمادگی در حوزه‌های علمی و آموزشی بین کشور خود و ایران، عنوان کرد: در این باره آماده امضای یادداشت تفاهم همکاری هستیم.

همچنین دادستان کل کشور در ششمین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو بریکس با وزیر دادگستری روسیه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های قضایی و حقوقی به گفتگو کرد.

 محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور گفت: مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها، به ویژه در حوزه قضایی و حقوقی تداوم می‌یابد. 

دادستان کل کشور به امضای توافقنامه‌های دو کشور در زمینه انتقال محکومین، مبارزه با جرایم سایبری، قاچاق و جرایم سازمان یافته اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه در این زمینه‌ها همکاری تنگاتنگ و روز به روز گسترشی با یکدیگر دارند.

سطح همکاری‌های قضایی ایران و روسیه در حال گسترش است

کنستانتین چویچنکو، وزیر دادگستری روسیه نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، شهید امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان، عنوان کرد: رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمند و پررنگی در ارتقاء روابط ایران و روسبه در همه زمینه‌ها ایفا کردند و این سانحه تلخ نه تنها برای ملت ایران، بلکه در سطح بین‌المللی هم یک ضایعه و فقدان بزرگ است.

وی در ادامه به برگزاری اجلاس دادستان‌های کل و نیز روسای دیوان‌های عالی کشورهای عضو بریکس در شهرهای سن‌پترزبورگ و سوچی اشاره کرد و گفت: این اجلاس، زمینه ساز گسترش بیش از پیش همکاری‌های قضایی و حقوقی بین کشورهای عضو، به موازات توسعه روابط دوجانبه در این حوزه است.

 وزیر دادگستری روسیه با توجه به وجود اسناد همکاری ایران و روسیه در حوزه قضایی و حقوقی، اظهار کرد: خوشبختانه اسناد و توافقنامه‌های پیشین در مسیر درست اجرا قرار دارد و سطح مناسبات و همکاری‌ها در این زمینه روز به روز در حال گسترش و تعمیق است.

دادستان کل ایران همچنین در حاشیه این دیدار از نمایشگاه تخصصی دستگاه قضایی روسیه در محل ساختمان وزارت دادگستری روسیه در مسکو بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما