شناسهٔ خبر: 67270049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری آزمون نهایی در مدارس داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای نخستین بار

آزمون خردادماه امسال برای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز داخل و مدارس خارج از کشور، در سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم و نیز ۳۴۶ هزار داوطلب ترمیم معدل، نخستین‌بار به‌صورت نهایی و همزمان برگزار شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو؛ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آزمون خردادماه امسال برای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز داخل و مدارس خارج از کشور، در سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم و نیز ۳۴۶ هزار داوطلب ترمیم معدل، نخستین‌بار به‌صورت نهایی و همزمان برگزار شد.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش که برای نظارت بر نحوه برگزاری آزمون نهایی مدارس خارج از کشور به مسکو سفر کرده بود، با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تقویت مدرسه و مرجعیت کتاب و معلم، مصوبه اخیر این شورا را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد گفت براساس این مصوبه، امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته‌های شاخه نظری و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره، در نوبت خردادماه سال تحصیلی امسال در مدارس داخل و خارج از کشور، باید به صورت نهایی و همزمان برگزار شود.

وی افزود در مجموع یک میلیون و ۹۱۹ هزار دانش آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در مدارس داخل کشور، ۳۴۶ هزار داوطلب ترمیم معدل و بیش از ۱۰ هزار دانش آموز ایرانی در ۷۵ مدرسه ایرانی در ۳۵ کشور جهان، بطور همزمان در امتحانات نهایی امسال شرکت کردند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری از سی و یکم اردیبهشت آغاز شد و تا بیست و نهم خرداد ادامه داشت. 

وزارت آموزش و پرورش با توجه به افق‌های مختلف در نقاط گوناگون جهان و به‌منظور ایجاد هماهنگی بین مدارس داخل و خارج از کشور، امتحانات را در دو نوبت صبح و عصر برگزار کرد.

صفری، مدیر مجتمع آموزشی پیام امام خمینی در مسکو درباره نحوه دسترسی به سوالات امتحانی گفت رمز دریافت سوالات امتحانات نهایی، پنج دقیقه پیش از شروع آزمون برای مدیران مدارس و شعب برگزاری آزمون ارسال می‌شود و بلافاصله سئوالات در مخزن سئوالات، که در کنار حوزه امتحانی قرار دارد، تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر روی برگه‌های سئوالات، نام هر دانش‌آموز و کد شرکت در امتحان درج شده است و هر یک از دانش‌آموزان در پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی، سوالات خود را از عوامل برگزاری آزمون دریافت می‌کنند.

مدیر مجتمع آموزشی پیام امام مسکو گفت محل برگزاری آزمون در مدارس خارج از کشور از طریق برخط با یکدیگر متصل هستند و همزمان می‌توان تصاویر برگزاری امتحانات را در مرکز مشاهده کرد.

<div id="video-display-embed-code_11232289"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263717/11232289?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما