شناسهٔ خبر: 67297330 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره شهید چمران در ساوه

همزمان با سالروز شهادت شهید دکتر چمران، مراسم بزرگداشت این عارف مجاهد با حضور وزیر کشور در روستای چمران ساوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ وزیر کشور در این مراسم گفت: شهید چمران در شرایط حساس کشور در دفاع مقدس علاوه بر جنگ با رژیم بعثی با افکار انحرافی و کسانی که بدنبال بازگرداندن آمریکا به کشور بودند به مبارزه پرداخت و در حقیقت او شهید جبهه‌های مختلف بود.
وحیدی با اشاره به خصوصیات شخصیتی و معرفتی شهید چمران افزود: شهید چمران یک الگوی بی‌بدیل بود و در دورانی می‌زیست که برای یک دانشمند برجسته فیزیک در بهترین دانشگاه‌های دنیا شرایط بسیار خوبی فراهم بود، اما او به یک مبارز برای حاکمیت اسلام و دفاع از ارزش‌های اسلامی تبدیل شد و شهرت رزم و جهاد علمی و نظامی او در دنیا پیچید.
او ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه را از خصائص بارز شهید چمران دانست و گفت: شهید چمران توانست با قدرت بر تمامی راه‌های انحرافی غلبه کند و اسوه ساز شود.
استاندار مرکزی نیز گفت: شهید چمران در حقیقت از مؤسسین اصلی جبهه مقاومت در کنار امام موسی صدر بود که در برابر رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخت.
شهید چمران در جریان جنگ تحمیلی در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
روستای چمران زادگاه پدری سردار شهید دکتر چمران از توابع شهر غرق آباد شهرستان ساوه است.

<div id="video-display-embed-code_11238041"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265097/11238041?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما