شناسهٔ خبر: 60816983 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به یاد چمران

بزرگداشت مقام شهید چمران و روز بسیج اساتید

ویژه برنامه بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید در اراک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

بزرگداشت مقام شهید چمران و روز بسیج اساتیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت: جریان سازی، گفتمان سازی و نقش و جایگاه اساتید در سطح دانشگاه‌ها و به تبع در جامعه محوری‌ترین هدف از برگزاری بزرگداشت روز بسیج اساتید در ۳۱ خرداد است.

محمدعلی آقا محمدی در نشست خبری تشریح برنامه‌های سالروز شهادت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید عنوان کرد: افتخار دیار آفتاب استان مرکزی پرورش و تربیت فرزندان برومندی همچون دکتر مصطفی چمران است که سرآغاز نقطه‌ای تحول‌زا در عرصه‌های مختلف به خصوص علمی و نظامی بوده است.

او افزود: مناجات‌های شهید چمران که امروز گنجینه‌ای برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود درسنامه و مرام نامه‌ای برای اساتید دانشگاهی به شمار می‌رود که سند آن پرورش شهیدانی همچون احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد و دیگر شهدای عرصه علمی در سطح کشور است.

دکترآقامحمدی گفت: امروز رسالت بسیج اساتید همین راه شهید چمران است اقدامات بنیانی که بتواند در دانشگاه شهید چمران‌ها بسازد که تأثیر حرکت‌های علمی و اجتماعی آن تا لایه‌های عمیق جامعه خود را ظهور و بروز نماید.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی با اشاره به اینکه سالروز شهادت استاد شهید چمران فرصتی ارزشمند برای گرامیداشت مقام استاد و نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است بیان داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سطح چهار شهرستان استان ویژه برنامه‌ای برای بزرگداشت برگزار می‌شود که مراسم مرکز استان با حضور ۳۰۰ استاد برجسته دانشگاه‌ها و سخنرانی استاندار مرکزی در دانشگاه اراک خواهد بود.

او تاکید کرد: در راستای ارج نهادن مجاهدت‌های و تلاش‌های بی وقفه اساتید برجسته که دارای رتبه‌های علمی بوده و در زمینه‌های تخصصی حائز رتبه و مقام گردیده اند، در این مراسم از حضورشان تجلیل و قدردانی خواهد شد.

دکتر آقا محمدی گفت: توجه ویژه به نقش اساسی و محوری اساتید در خصوص جهاد تبیین و اجرایی شدن آن به ویژه در بخش امیدآفرینی از دیگر اهداف برنامه‌های بزرگداشت خواهد بود که عملیاتی خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت: راه اندازی هیئت‌های اندیشه ورز با فعالیت پرشتاب در راستای بررسی مسائل استان و نیز بعد ملی به صورت جد در دستور کار بسیج اساتید بوده که می‌تواند بخش‌های مختلف به ویژه دولت را در مسیر تکاملی اش یاری کند

او عنوان کرد: برنامه متنوع دیگری در سطح استان اجرایی می‌شود که از جمله بزرگداشت مقام شهدا به خصوص اساتید شهید و در رأس آن شهید چمران، تجلیل از خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و کوهپیمایی و گل باران قبور مطهر شهدا است.

<div id="video-display-embed-code_9784660"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3887907/9784660?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما