شناسهٔ خبر: 67295079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس اتاق ایران:

تامین زیرساخت‌ها زمینه ساز رشد هشت درصدی برنامه هفتم توسعه می‌شود

اردبیل - ایرنا - نایب رئیس اتاق ایران گفت: تامین و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه تولید زمینه ساز جهش تولید و رسیدن به رشد مطلوب در برنامه هفتم توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل ، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با تمام ظرفیت در جهت رونق تولید و پیشرفت اقتصادی تلاش می‌کنند و در رابطه با رفع موانع و قوانین مخل کسب و کار، همکاری موثری از سوی دستگاه‌ قضایی و دستگاه های اجرایی با بخش خصوصی در استان وجود دارد که قابل تقدیر است.

نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با تاکید بر تلاش همه جانبه در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم افزود: تامین زیرساخت‌ها جزو لاینفک توسعه و رونق تولید است و تحقق شعار سال مستلزم همراهی و همکاری دولت به عنوان سردمدار بهبود فضای کسب و کار با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

وی به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص ثبت سفارش واردات کالا اشاره کرد و ادامه داد: واردات تجهیزات و ماشین آلات خط تولید در ارتقای بهره وری و کارآیی واحدهای اقتصادی اهمیت بسزایی دارد و محدودیت ثبت سفارش واردات این کالاها عملا حیات تولید را تهدید و به استفاده حداقلی از ظرفیت‌ها دامن می‌زند.

پیرموذن با بیان اینکه فعالان اقتصادی به اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات اذعان دارند، گفت: برآورد و تجمیع نیاز واحدهای تولیدی برای واردات خط تولید و بررسی دقیق این آمار می‌تواند مانع از عملکرد سلیقه‌ ای در ثبت سفارش و زمینه ساز اتخاذ تصمیمی درست برای واردات کالاهای ضروری شود.

وی با تاکید بر اینکه قریب به اتفاق ثبت سفارش واردات مربوط به زیرساخت‌های تولید و ماشین آلات است ، تصریح کرد: تامین تجهیزات و زیرساخت‌ها عامل توسعه و رونق تولید است.

نظر شما