شناسهٔ خبر: 67287143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأمین زیرساخت‌ها موجب رشد مطلوب برنامه هفتم توسعه می‌شود

نایب رئیس اتاق ایران گفت: تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه تولید زمینه‌ساز جهش تولید و رسیدن به رشد مطلوب در برنامه هفتم توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تستیم از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر پنجشنبه در یک‌صد و بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مدیران استانی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با تمام ظرفیت برای رونق تولید و پیشرفت اقتصادی تلاش می‌کنند و در رابطه با رفع موانع و قوانین مخل کسب و کار، همکاری مؤثری از سوی دستگاه‌ قضایی و دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در استان وجود دارد که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌ها جز لاینفک توسعه و رونق تولید است و تحقق شعار سال مستلزم همراهی و همکاری دولت به عنوان سردمدار بهبود فضای کسب و کار با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در زمینه ثبت سفارش واردات کالا اشاره کرد و گفت: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید در ارتقای بهره‌وری و کارآیی واحدهای اقتصادی اهمیت بسزایی دارد و محدودیت ثبت سفارش واردات این کالا‌ها عملا حیات تولید را تهدید و به استفاده حداقلی از ظرفیت‌ها دامن می‌زند.

پیرمؤذن با بیان اینکه فعالان اقتصادی به اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات اذعان دارند، افزود: برآورد و تجمیع نیاز واحدهای تولیدی برای واردات خط تولید و بررسی دقیق این آمار می‌تواند مانع از عملکرد سلیقه‌ای در ثبت سفارش و زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمی درست برای واردات کالاهای ضروری خواهد شد.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه قریب به اتفاق ثبت سفارش واردات مربوط به زیرساخت‌های تولید و ماشین‌آلات است، بیان کرد: تأمین تجهیزات و زیرساخت‌ها عامل توسعه و رونق تولید است و رسیدن به رشد هشت درصدی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز در گرو تحقق این موضوع است.

انتهای پیام/131

نظر شما