شناسهٔ خبر: 67284989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نایب رئیس اتاق ایران:

تامین زیرساخت‌ها زمینه ساز رشد برنامه هفتم توسعه است

اردبیل- نایب رئیس اتاق ایران گفت: تامین و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه تولید زمینه ساز جهش تولید و رسیدن به رشد مطلوب در برنامه هفتم توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرموذن بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مدیران استانی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با تمام ظرفیت در جهت رونق تولید و پیشرفت اقتصادی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: در رابطه با رفع موانع و قوانین مخل کسب و کار، همکاری مؤثری از سوی دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در استان وجود دارد که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر تلاش همه جانبه در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: تأمین زیرساخت‌ها جزو لاینفک توسعه و رونق تولید است و تحقق شعار سال مستلزم همراهی و همکاری دولت به عنوان سردمدار بهبود فضای کسب و کار با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص ثبت سفارش واردات کالا اشاره کرد و ادامه داد: واردات تجهیزات و ماشین آلات خط تولید در ارتقای بهره‌وری و کارآیی واحدهای اقتصادی اهمیت به سزایی دارد و محدودیت ثبت سفارش واردات این کالاها عملاً حیات تولید را تهدید و به استفاده حداقلی از ظرفیت‌ها دامن می‌زند.

پیرموذن با بیان اینکه فعالان اقتصادی به اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات اذعان دارند، بیان کرد: برآورد و تجمیع نیاز واحدهای تولیدی برای واردات خط تولید و بررسی دقیق این آمار می‌تواند مانع از عملکرد سلیقه‌ای در ثبت سفارش و زمینه ساز اتخاذ تصمیمی درست برای واردات کالاهای ضروری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه قریب به اتفاق ثبت سفارش واردات مربوط به زیرساخت‌های تولید و ماشین آلات است، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات و زیرساخت‌ها عامل توسعه و رونق تولید است و رسیدن به رشد ۸ درصدی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز در گرو تحقق این موضوع است.

نظر شما