شناسهٔ خبر: 67294508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قم:

انتظار شهدا از مردم حضور گسترده در انتخابات است

شیما احمدزاده

امام جمعه قم گفت: انتخابات هشتم تیر ماه صحنه عادی نیست، مشارکت با شکوه و وسیع در انتخابات نیاز امروز کشور و مایه اقتدار انقلاب ما در دنیاست. حضور گسترده انتظاری است که شهدا از شما دارند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (یکم تیر ماه) که در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: غدیر خم یک آیینه اعتقادی و فصل مهم در عقاید ماست. به همین دلیل، غدیر در کنار آیات و روایات جایگاه ویژه‌ای دارد، غدیر خم با تمام تلاش‌هایی که برای محو آن به عمل آمد، پابر جا ماند.

وی ادامه داد: علامه امینی در کتاب الغدیر به بهترین وجه نشان داد غدیر خبر متواتر، قطعی و بدون هیچ شک و شبهه‌ای است؛ بشر امروز باید بداند غدیر خم در تاریخ به‌لحاظ سندیت و دلالت بسیار روشن است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: طراحی غدیر توسط پیامبر (ص) بسیار زیبا و جذاب و با هدف ماندگاری این موضوع مهم بود، زیرا پیامبر این را می‌دانست که در برابر ولایت حضرت علی (ع) دست‌اندازها ایجاد خواهد شد تا ولایت و امامت به درستی درخشش پیدا نکند. از این رو، موضوع غدیر بسیار ماندگار طراحی شد.

امام جمعه قم اظهار کرد: غدیر در شرایط عادی تنظیم نشد این موضوع می‌توانست در مدینه و مکه خلق شود، اما غدیر در سال پایانی عمر پیامبر (ص) بعد از اعمال حج و در جمع انبوه مسلمانان آن خطبه صادر شد و اخذ بیعت از مردان و زنان نشان می‌دهد موضوع غدیر ویژه است و در فهرست اتفاقاتی که در آیات و روایات از آن‌ها یاد شده است، غدیر مثل نگین می‌درخشد.

اعرافی گفت: غدیر که امروز در آیینه کتاب الغدیر علامه امینی روشن است، در تاریخ با موانع بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، تلاش شد این موضوع در تاریخ دفن شود، گذر زمان و غفلت و فراموشی، منع حدیث نسبت به فضائل و مناقب اهل بیت (ع)، جعل و تحریف حدیث در برابر روایات صحیح، سب و لعن علی(ع) توسط امویان از جمله این موانع تاریخی است.

وی افزود: امیدواریم جشن‌ها و مراسم شور و شعور آفرین غدیر مثل سال‌های گذشته گسترش یابد و جوانان و جامعه ولایی و متدین ما دین خود را به پیشگاه امام علی (ع) ادا کنند.

قوه قضاییه باید نقطه اتکای آرامش جامعه باشد

اعرافی اظهار کرد: علم و دانش در بعد حقوقی و فقهی و شریعت اسلام، اخلاق معنوی و سلامت روحی و کاری، فناورهای لازم، فرآیند سریع و دقیق برای پاسخگویی به‌موقع نسبت به دعاوی، قوانین متقن، عدالت‌محوری از ویژگی‌های قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم افزود: قوه قضاییه باید نقطه اتکای آرامش جامعه باشد؛ نهاد وکالت باید اهتمام و مورد توجه باشد و در نهایت نظام اسلامی باید معیشت دستگاه قضا را تامین کند تا این دستگاه بتواند به نقش خود عمل کند.

دوران پسا انتخابات وقت تلاش و همبستگی ملی است

اعرافی بیان کرد: ملاک ما در انتخاب اصلح ارزش‌های الهی، انقلاب اسلامی و خون شهداست و باید با چشمان گشوده و توجه به این معیارها و آینده کشور انتخاب کرد.

وی گفت: مشارکت وسیع، انتخاب دقیق و پایبندی به قانون مهم است، در دوران پسا انتخابات وقت تلاش و همبستگی ملی است، انتظار می‌رود نامزها و مردم پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشند. امیدواریم ملت ما در پیشگاه خدا با حضور گسترده و انتخاب اصلح شاهد فصل جدیدی در تعالی کشور باشند و طمع دشمنان از ملت ایران بریده شود.

اعرافی تاکید کرد: مبادا اتفاقات گوناگون امت اسلام را از نسل‌کشی و ستم به غزه غافل کند، وای بر دولت‌ها و مردمی که در برابر این جنایات ساکت هستند. امروز در کنار این ظلم‌ها شاهد بیداری جهانی در غرب و میان جوانان غربی هستیم، اما سازمان‌های بین‌المللی کُند و ساکت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی، گفتمان شما ملت ایران و عظمت محور مقاومت امروز اسرائیل مسلط را مبدل به اسرائیل عاجر و منفعل کرده است.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: امروز صرفه‌جویی باعث پیشرفت کشور می‌شود و همه ما باید به صرفه‌جویی در منابع انرژی بویژه منابع آبی توجه کنیم.

انتهای پیام

نظر شما