شناسهٔ خبر: 67380976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

مراکز اقامتی کرمانشاه آماده اسکان مسافران تابستانی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از فعال بودن ۵۰۰۰ تخت در مراکز اقامتی استان برای اسکان مسافران تابستانی خبر داد و گفت: شهرداری و آموزش و پرورش پایگاه‌های اسکان موقت را فعال کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی ظهر امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در نشست ستاد خدمات سفر استان با اشاره به میزبانی کرمانشاه از مسافران تابستانی، اظهار کرد: نوروز امسال به واسطه همکاری خوبی که دستگاه‌های مختلف داشتند، میزبانی مطلوبی از گردشگران نوروزی داشتیم.

وی افزود: نوروز امسال نقاط ضعف و قوت استان را در بحث میزبانی از مسافران و گردشگران شناسایی کردیم تا در زمان پیک سفرهای تابستانی خدمات مناسب‌تری را به میهمان ارائه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای سفرهای تابستانی به منظور اسکان مسافران ۵۰۰۰ تخت اقامتی در استان در نظر گرفته شده است، همچنین آموزش و پرورش با تجهیز کلاس‌های درس و شهرداری نیز با ایجاد سه کمپ در پارک شاهد، پارک غربی و پارک شرقی به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کند.

فرمانی یکی از نقاط ضعف استان در بحث میزبانی از مسافران و گردشگران را کمبود و وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها و نمازخانه‌ها عنوان و تصریح کرد: تیم بازرسی میراث فرهنگی استان به صورت هفتگی و ماهیانه نظارت‌ها و بازدیدهایی را از این زیرساخت‌های گردشگری انجام می‌دهد که بر اساس بازدیدهای صورت گرفته شرایط مطلوبی ندارد؛ بنابراین از فرمانداران و دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار می‌رود نسبت به این مسئله توجه جدی‌تری داشته باشند.

وی تعداد سرویس‌های بهداشتی موجود در محورهای استان را حدود ۳۳۰ واحد با ۲۲۸۷ چشمه سرویس اعلام و اضافه کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از این تعداد ۱۸ واحد سرویس بهداشتی غیرفعال و ۳۱۸ واحد فعال هستند که البته این تعداد سرویس بهداشتی برای برخی از محورهای استان خصوصاً در زمان اربعین اصلاً پاسخگوی حجم مسافران نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده امسال حجم بالایی از زائرین اربعین از محورهای استان تردد می‌کنند و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تنها تعداد زواری که قرار است از مرز خسروی تردد داشته باشند، حدود دو برابر سال قبل خواهد بود، بنابراین ضروری است که زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی که در این مسیر وجود دارد، تقویت شود.

فرمانی با گلایه از غیرفعال بودن بیشتر مساجد و نمازخانه‌های مسیر تردد استان در ساعات اوقات شرعی، عنوان کرد: بیشتر مساجد و نمازخانه‌های محورهای اصلی استان در ایام پیک سفر و خصوصاً زمان اربعین تعطیل هستند که لازم است دستگاه‌های متولی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه جوابگو نیست

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه به سرعت در حال اجرا است، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر حدود ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق وعده پیمانکار تا آخر تابستان قرار است به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر هفته حدود ۵۲ پرواز از فرودگاه کرمانشاه به سمت تهران، مشهد، عسلویه و قشم داریم و امیدواریم این تعداد پروازها افزایش پیدا کند، چراکه جوابگوی حجم بالای مسافران کرمانشاه و استان‌های همجوار نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمانشاه اظهار کرد: از طرفی حدود نیمی از مسافران کنونی پرواز کرمانشاه به مشهد از کشور عراق هستند که نشان می‌دهد بازار خوبی به دلیل همجواری با این کشور برای فرودگاه استان به وجود آمده است.

بیاتی با بیان اینکه ورودی فرودگاه کرمانشاه شرایط مناسبی ندارد، تصریح کرد: حجم بالای خودروها و فلافل فروشی‌هایی که بیشتر مواقع در هنگام عصر در این منطقه تجمع پیدا می‌کنند، باعث به وجود آمدن آلودگی‌های بصری در ورودی فرودگاه کرمانشاه شده که امیدواریم دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه همکاری لازم را برای ساماندهی آن داشته باشند.

نظر شما