شناسهٔ خبر: 67293441 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

۴ دلیل برای چُرت روزانه

چرت زدن، انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بتوانید کارهای روزمره خود را با انرژی مضاعفی انجام دهید. به‌خصوص اگر این چرت‌های کوتاه در ساعات مناسب (مثلاً بین ۱ تا ۴ بعد از ظهر) باشد.

صاحب‌خبر -
 تا چندین سال گذشته توصیه پژوهشگران این بود که مردم از چرت‌زدن در طی روز پرهیز کنند. اما با رشد و پیشرفت علمی در دهه‌های اخیر، محققان به یافته‌های جدیدتری در رابطه با تأثیر مثبت خواب بر روی عملکرد جسم و ذهن دست یافتند؛ که برخی از آنها عبارتند از:
 

۱)جبران ضعف و کمبود انرژی

یک چرت ظهرگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا با ریتم طبیعی بدن خود هماهنگ شوید. این اتفاق، یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است که وقتی بیدار شوید و دوباره به روزمرگی بازگردید، متوجه تأثیر آن خواهید شد.
 

۲)استرس‌زدایی

چرت‌زدن یکی از راه‌های کسب آرامش درونی و کاهش استرس است و به مغز کمک می‌کند تا اطلاعات انباشته‌شده را طبقه‌بندی و پردازش کند.
 

۳)ارتقای سطح یادگیری

چرت‌های کوتاه روزانه به مغز کمک می‌کند که قابلیت تثبیت اطلاعات جدید در حافظه‌ی بلندمدت را بهبود بخشد و قدرت یادگیری را افزایش دهد.
 

۴)ارتقای سلامت جسم

چرت‌زدن موجب تنظیم ساعت زیستی و ریتم طبیعی بدن می‌شود. اگر این تنظیم به نحو درست صورت گیرد، بدن هرگز احساس کمبودخواب نمی‌کند؛ در نتیجه نیاز نیست برای جبران انرژی، دست‌به‌دامن موادی چون قهوه، شکر و سایر کربوهیدرات‌های ساده شود و دچار اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، انواع سرماخوردگی و افسردگی گردد.
 
منبع :  Lifehack /خبرآنلاین

نظر شما