شناسهٔ خبر: 67280906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

در مورد تاثیرات منفی وابستگی عاطفی چه می دانیم؟

چرا برخی از ما وارد یک رابطه عاطفی که می شویم آن چنان وابسته می شویم که همه چیز زندگی مان را به این رابطه گره می زنیم؛ از دور شدن از شریک عاطفی مان واهمه داریم و اگر خدای نکرده جدایی رقم بخورد، زندگی مان فلج می شود و مستأصل می شویم؟ وابستگی عاطفی چگونه به وجود می آید و چه تاثیری بر کلیت زندگی هر یک از ما می گذارد؟ و از همه مهم تر ، چگونه یک رابطه عاطفی سالم و ماندگار را بپرورانیم؟

صاحب‌خبر -

  سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- وابستگی عاطفی یک الگوی رفتاری است که با نیاز مفرط به توجه، محبت، تایید یا تصدیق شدن از سوی دیگری مشخص می شود. به این ترتیب، فرد وابسته احساس تعهد قوی ای برای حفظ رابطه نزدیک و مطیع با شریک عاطفی اش می کند. این وابستگی به حدی می رسد که زندگی بدون حضور شریک زندگی عاملاً امکان ناپذیر است.

 جستجوی عشق، دوستی و توجه می تواند برخی از افراد را به سوی وابستگی عاطفی سوق دهد، به خصوص اگر در زندگی خود محبت و گرمای انسانی کافی دریافت نکرده باشند.

ما به عنوان انسان ذاتاً اجتماعی هستیم. در نتیجه، برای کنار آمدن با زندگی روزمره و ایجاد پیوندهای معنادار با عزیزان مان به همراهی دیگران نیاز داریم. 

 با این حال، وقتی وابستگی عاطفی ظاهر می شود چه اتفاقی می افتد؟ علاوه بر این، اثرات منفی آن چیست؟ برای اطلاع از علل و عواقب این رفتار در این درس با ما همراه باشید.

وابستگی عاطفی
__________________
درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران
 
 
کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

نظر شما