شناسهٔ خبر: 67291758 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

اعلام هشدار سطح نارنجی برای رگبار شدید در ۷ استان کشور 

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خبر داد و گفت: رگبار  شدید منجر به جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» کارشناس هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز جمعه اول تیرماه اظهار کرد: برای چند روز آینده در نوار شمالی کشور نوسانات دمایی ادامه دارد. ضمن اینکه امروز در مناطقی از از ارتفاعات البرز واقع در مازندران، ارتفاعات البرز، تهران و غرب سمنان و همین‌طور برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش ها در حد هشدار نارنجی است و در شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار شدید منجر جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: این بارش ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد و ضمن اینکه تا بعد از بارش ها در اواخر هفته آینده در زابل و شرق خراسان جنوبی و همینطور بخش هایی از مرکز و دامنه البرز جنوبی گرد و خاک و کاهش دید ادامه دارد.

گودرزی افزود: تهران امشب با وزش باد و گرد و خاک و رگبار پراکنده باران همراه است و بیشینه دما ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظر شما