شناسهٔ خبر: 67370660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش یک درصدی بهای نفت

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر داده‌های آماری ضعیف درباره اعتماد مصرف کننده در آمریکا و چشم انداز اقتصادی این کشور قرار گرفت و شاهد روندی نزولی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۷۷ سنت کاهش، ۸۵ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۸ سنت کاهش، ۸۱ دلار و ۵ سنت هر بشکه داد و ستد شد. 

علی رغم کاهش بهای نفت در معاملات امروز، هر دو شاخص نفتی در بازار طی هفته گذشته شاهد رشد ۳ درصدی بودند که بالاترین میزان از ماه آوریل به شمار می‌رود. 

برآورد‌های رویترز حاکی از آن است که ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا شاهد کاهش خواهد بود، موضوعی که در صورت تایید در گزارش هفتگی سازمان انرژی آمریکا، می‌تواند به افزایش بهای نفت در بازار جهانی کمک کند. 

اکنون بازار تحت تاثیر حملات پهپادی اوکراین به ۴ پالایشگاه نفت روسیه و کاهش عرضه این کشور قرار دارد. در ۲۱ ژوئن کی یف با پهپاد‌های خود پالایشگاه‌های روسیه از جمله پالایشگاه ایلسکی، مهمترین پالایشگاه تولید سوخت در جنوب روسیه را هدف قرار داد. 

تحلیلگران تشدید تنش‌ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی را عامل تاثیر گذار دیگری می‌دانند که می‌تواند بر بهای نفت طی روز‌های آینده تاثیر بگذارد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما