شناسهٔ خبر: 67289006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زاکانی در مناظره:پزشکیان همان دولت آقای روحانی است - اکونیوز

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: وقتی قطار تبریز آتش گرفت ۴۵ نفر به رحمت خدا رفتند وزیر مسکن روحانی که امروز در ستاد پزشکیان است اعلام کرد که مردم بیمه هستند! آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر رو دنبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، دومین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهور امشب 31 خرداد ماه با حضور 6 نامزد ریاست جمهوری قاضی‌زاده قاضی‌ زاده هاشمی، پورمحمدی، پزشکیان، قالیباف، زاکانی و جلیلی  برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» به شرح ذیل بیان شد:

پرسش مردمی: برنامه شما برای منصفانه سازی یارانه سوخت چیست؟

مهدی امیدوار (سخنگوی اتاق اصناف ایران): امسال 450 هزار میلیارد به ارز 28500 تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

پرسش مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری (رئیس کمیته امداد): با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

جلیل بشارتی (معاون اسبق مناطق محروم ریاست جمهوری): شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان 30 درصد روستا و 70 درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

پورمحمدی آدرس غلط می‌دهد

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در اولین زمان خود در این مناظره  گفت: مردم، کشور ما ثروتمند است و مشکل ما این است که این ثروت را خوب توزیع نمی‌کنیم! این آدرسی که جناب پورمحمدی که دوست بنده هستند آدرس غلط است و کل این شعارها قبلاً‌ داده شده است. یارانه خانوار در حوزه بنزین گاز و برق به درستی در کشور توزیع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما بسته رفاهی داریم که در این بسته رفاه،‌ هم یارانه طلایی در حوزه یارانه انرژی داریم و هم ناظر به معیشت و مسکن و اشتغال مردم، سلامت و تفریح مردم بسته‌ای را ارائه می‌کنیم.

زاکانی اظهار کرد: ما یک یارانه‌ای طلایی تنظیم کردیم که مابه‌ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور در بخش خانوار،‌ اگر بنزین و گاز و برق را درنظر بگیریم شما به هر خانواده 3 نفره،‌ معادل اعتبار 20 گرم طلا در سال یارانه می‌رسد.

.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: یعنی یک خانواده 5 نفره 110 میلیون تومان در سال یارانه دارد که اعتبار به طلا داده می‌شود مصون از تورم است و نقدینگی را زیاد نمی‌کند و صرفه‌جویی فراهم می‌شود و به میزان انتقال از سوخت‌های فسیلی از جمله بنزین به سمت سوخت‌های پاک برق،‌ سودشان بیشتر می‌شود.

وی گفت: همه روستاییان و عشایر و ملت ثروتمند خواهند شد. به میزان صرفه‌جویی سود خواهند کرد. صرفه‌جویی برق نیز به سمت تولید پیش خواهد رفت. لازم نیست که برق کارخانه و کشاورز را قطع کرده و به تولید آسیب صدمه بزنیم.

زاکانی اضافه کرد: یارانه انرژی بخش تولید سر جایش است و فقط ناظر به سه قلم بنزین،‌ گاز و برق خانوار صحبت می‌کنم. هم کل مردم ثروتمند می‌شوند و فقر مطلق ریشه‌کن می‌شود.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری  تصریح کرد: اگر کسی مایل به مصرف بیش از اندازه بود مانعی نیست! می‌تواند از کسی که کمتر مصرف می‌کند می‌تواند گرفته و دولت تنظیم‌گر آن است.

وی گفت: از اول شروع دولت برای خانوارهای حساب ویژه باز می‌شود و این پول برای آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

پزشکیان همان مسیر روحانی را دنبال می‌کند/ دوره سیاه 8 ساله روحانی، کشور را به باد داد

زاکانی در بخش دوم سخنانش با نشان دادن نموداری در برنامه گفت: نموداری که در دست بنده است نشان می‌دهد که از همین ابتدای دولت خدمت نفری 22 میلیون در سال یارانه انرژی به اعتبار طلا داده خواهد شد و فقر مطلق ریشه‌کن خواهد شد.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به کاهش قیمت انرژی در دولت خدمت افزود:  قیمت بنزین هم از  3 هزار تومانی به 1500 کاهش پیدا می‌کند. پرداخت به انتهای زنجیره غلط خواهد بود و به حلقه ماقبل زنجیره تسویه صورت گیرد و به کل زنجیره داده شود.

وی  خاطرنشان کرد: نکته بعدی راجبه آقای پورمحمدی می‌گویم که آدرس غلط می‌دهید. مشاور آقای پزشکیان گفتند که دولت آقای رئیسی 3 سال فلاکت بار بود. خود آقای پزشکیان 5 دوره مجلس بودند یک دور نایب رئیس مجلس بودند و بهتر است به جای توصیه‌های اخلاقی پاسخگو باشند.

3 سال دولت رئیسی از  8 سال روحانی بالاتر است

زاکانی با اشاره به اینکه دوره سیاه 8 سال دوره آقای روحانی کشور را به باد داد، اضافه کرد: به طبع 3 سال جناب آقای رئیسی از آن 8 سال بالاتر است و شهید رئیسی از آقای رئیسی زنده موثرتر است.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: سبد کالایی که در سال 92 ژنرال‌های اقتصادی گذاشتند مردم را بیچاره کردند و مسکن مهر را مزخرف خواندند و امروز در ستاد پزشکیان هستند!

.

وی اظهار کرد: گفتند ما با فساد مبارزه می‌کنیم وقتی برادر آقای رئیس‌جمهور تهدید به دستگیری شد رئیس جمهور اعلام کرد که اگر این اتفاق بیافتد من اعلام جنگ می‌کنم! بعداً معلوم شد که رئیس‌جمهور نیز باید در مقابل قانون خاضع باشد.

آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر رو دنبال می‌کنند

زاکانی تصریح کرد: برادر معاون رئیس جمهور به اتهام قاچاق حرفه‌ای ارز دستگیر کردند. وقتی دولت را تحویل گرفتند وعده 100 روزه دادند اما بعد اعلام کردند که مگر انسان بی عقل است که 100 روزه اتفاقی بیافتد و به شعور مردم توهین کردند.

 نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: وقتی از درون اتاق‌های شیشه‌ای و ماشین‌های آنچنانی مسیر را دنبال کردند 205 هزار میلیارد بدهی دولت در سال 92 بود و دولتی که به آقای رئیسی تحویل دادند 1300 همت بدهی داشتند.کل بودجه آن سال 1370 همت بود و بودجه یکسال را آقای روحانی پیشخور کرد و دولت را بدهکار کرد.

وی افزود: حادثه معدن یورت که اتفاق افتاد پدر یکی از آقایان گفت که ما اصلا رئیس جمهور نداریم! وقتی قطار تبریز آتش گرفت 45 نفر به رحمت خدا رفتند وزیر مسکن روحانی که امروز در ستاد پزشکیان است اعلام کرد که مردم بیمه هستند! آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر رو دنبال می‌کنند.

***

در ادامه برنامه سوالات کارشناسان دور دوم مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که به بحث «ارتقای نظام سلامت» اختصاص پیدا کرد و سوالات به شرح ذیل مطرح شد:

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

 ترامپ‌هراسی آقای پورمحمدی راه به جایی نخواهد برد!

زاکانی در بخش سوم سخنانش خطاب به پزشکیان گفت: از توصیه‌های اخلاقی آقای پزشکیان تشکر می‌کنم! ترامپ‌هراسی آقای پورمحمدی راه به جایی نخواهد برد! بعداً ایشان باید توضیح بدهند که با اسناد SFO چه کار کرده است؟! اسنادی که از خارج از کشور به دفتر ایشان آمد و بایگانی شد و باید توضیح بدهند که چه کار کردند؟! که به موقعش بحث خواهیم کرد!

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: مهمترین بخش در حوزه پزشکی نیروی انسانی که سرمایه بزرگی است. بهورز،‌ پرستاران،‌ ماماها و ... بزرگترین سرمایه ما هستند. ما شبکه بهداشت را تقویت می‌کنیم و پیشگیری مقدم بر درمان است. بیمه پایه رایگان باید دراختیار 15 درصد جامعه قرار بگیرند که بیمه نیستند و 60 درصد مردم بیمه تکمیلی خواهند شد و بیمه‌ها را عمق می‌دهیم.

.

وی  با اشاره به رایگان شدن درمان 40 درصد مردم در دولت خدمت ادامه داد: یک هزار و 54  بیمارستان را در کشور داریم که 184 بیمارستان  خصوصی است و نزدیک به 600 بیمارستان دولتی است.

زاکانی اضافه کرد: هزینه بیماران صعب العلاج در دولت خدمت به صورت کامل رایگان خواهند شد و دولت از بخش خصوصی خرید راهبردی می‌کند و مسیر تحول را به سمتی میبرد که سلامت در زندگی افراد بتواند اسباب حفظ و صیانت انجام بشود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه امروز 40 درصد از هزینه‌های درمان از جیب مردم هزینه می‌شود، گفت: این را به بین 20 تا 30 درصد ظرف 4 سال درصد خواهیم رساند.

ادامه دارد...

نظر شما