شناسهٔ خبر: 67288169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان

اولین دوره از مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای ۲۰۲۴ به میزبانی اصفهان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اولین دوره از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای 2024  در سالن پیروزی اصفهان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، سردار مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و سید مهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند.

به دنبال توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای هستیم

سردار مهرعلی باران‌چشمه در سخنرانی مراسم افتتاحیه این مسابقات ضمن خوشامدگویی به تیم‌ها و ورزشکاران شرکت کننده، گفت: فدراسیون جهانی ورزش‌های پهلوانی در سال 1402 تاسیس و بلافاصله اولین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با میزبانی شهر تاریخی تبریز برگزار شد و 12 کشور در آن مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: مصمم هستیم که با همکاری و تعامل کشورهای شرکت کننده در این مسابقات و همچنین کشورهای همسایه زمینه توسعه هر چه بیشتر ورزش را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تصریح کرد: امروز شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان میزبان شما ورزشکاران عالیقدر است و لازم می‌دانم که به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای از استاندار و همه مسئولین استان و شهر اصفهان و همه کسانی که زحمت کشیدند و شرایط این میزبانی را فراهم نمودند، صمیمانه تشکر کنم.

وی افزود: همچنین خدمت ورزشکاران، مربیان و سرپرست‌های حاضر در این مسابقات و همه مسئولین حاضر در این مراسم خیرمقدم می‌گویم و امیدوارم که در اصفهان ایام خوشی را پشت سر بگذارید.

گرفتن میزبانی مسابقات اولین اقدام هیئت بود

در ادامه سرهنگ حسین حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان گفت: در اولین اقدام هیئت موفق شدیم که میزبانی اولین دوره از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور 22 تیم از کشورهای مختلف جهان باشیم.

وی افزود: مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای از امروز در اصفهان افتتاح شده و فردا مصادف با یکم تیر ماه به پایان خواهد رسید.

گفتنی است که آیین افتتاحیه بازیکنان تیم های شرکت کننده در این مسابقات از مقابل جایگاه مسئولین رژه رفتند. همچنین اجرای همنوازی مرشددان و برپایی غرفه‌های صنایع دستی اصفهان از از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

انتهای پیام/170

نظر شما