شناسهٔ خبر: 67286203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاسیس فدراسیون جهانی باستانی و کشتی پهلوانی رسمیت یافت

اصفهان-ایرنا- تاسیس فدراسیون جهانی باستانی و کشتی پهلوانی در نخستین رقابت‌های جهانی این ورزش رسمیت یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نخستین دوره رقابتهای جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، ۳۱ خرداد تا اول تیر به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود. در این رویداد جهانی ۱۳۰ ورزشکار از ۲۱کشور حضور یافته‌اند.

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون‌ ورزش زورخانه‌ای‌ ایران در این مراسم افتتاحیه مسابقات ضمن خیر مقدم به نمایندگان کشورها، اظهار داشت: این مسابقات یکی از نخستین رویدادهای بین‌المللی ورزشی در سال ۱۴۰۳ به حساب می آید که به میزبانی کشورمان در حال برگزاری است.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای بیان کرد: برگزاری نخستین رویداد پس از تأسیس فدراسیون جهانی این ورزش، فرصتی مغتنم است تا بتوانیم برای گسترش فرهنگ کهن کشورمان تلاش کنیم. ما مصمم هستیم تا با تعامل با کشورهای علاقه‌مند، زمینه توسعه این ورزش را داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز شهر تاریخی اصفهان میزبان شماست و لازم می‌دانم به نمایندگی از وزارت ورزش، فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی، مجتمع فولاد سپاهان، شهردار، استاندار و اداره کل ورزش اصفهان از حضورتان تقدیر و تشکر کنم.

در مراسم افتتاحیه، با حضور معاون وزارت ورزش و استاندار اصفهان، از پیشکسوت ورزش پهلوانی، آیت الله مرتضی مستجاب الدعواتی تقدیر شد.

تاسیس فدراسیون جهانی باستانی و کشتی پهلوانی رسمیت یافت

نظر شما