شناسهٔ خبر: 67287618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قالیباف: معتقدم تحریم کاغذ پاره نیست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بنده هم موافقم که تحریم کاغذ پاره نیست این موضوع به اقتصاد و تولید ضربه می  زند. بنده گفتم با مذاکره موافقم منتها مذاکره مبارزه است . کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بنده هم موافقم که تحریم کاغذ پاره نیست این موضوع به اقتصاد و تولید ضربه می  زند. بنده گفتم با مذاکره موافقم منتها مذاکره مبارزه است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره که امشب پنج شنبه(۳۱خرداد) با موضوع خدمات رسانی عدالت محور دولت برگزار شد، گفت: بحث امشب بسیار مهمی  است بحث هدفمندی یارانه هاست. ازابتدا ما در یارانه ها هدفمند حرکت نکردیم.عدالت و‌جلوگیری از تبعیض مخصوصا در بحث انفال  باید رعایت کنیم.

حق مردم ما نه زندگی معمولی بلکه زندگی خوب است

وی با بیان اینکه حق مردم ما نه زندگی معمولی بلکه زندگی خوب است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از خانوارهای ما امروز زندگی شان به سختی  می گذرد. رئیس جمهور آینده باید ضمانت کند که این کار را انجام می دهد.  حفظ قدرت خرید خانوار بر عهده ریس جمهور است.

قالیباف ادامه داد: کسی که تمام عمرش را کار کرده است چرا باید فقیر باشد. دولت نباید اجازه دهد که این فقیر باشد باید کاری کنیم که سهم‌ نیروی کار از تولید کاهش نداشته باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم یارانه را باید در انتهای زنجیره و به مصرف کننده بدهیم تا مصرف کننده ها مشخص نشوند نمی توانیم عدالت را اجرایی کنیم.

با بودجه به زندگی مردم دستبرد می زنیم

وی گفت: بودجه ای که می آید زندگی مردم را جابجا می کند به نوعی با بودجه به زندگی مردم دستبرد می زنیم و زندگی شان را بهم می ریزیم و کسانی که درآمد ثابت دارند آسیب می بیند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: باید به میزان رشد و تورم به حقوق کسانی که ثابت است اضافه کنیم که یا به صورت نقد یا پرداخت یارانه برای برخی کالاها مثل برخی اقلام جهیزیه یا اقلام غذایی باشد.

باید بیمه فراگیر در نظام تامین اجتماعی فراگیر درست کنیم

وی تاکید کرد: بعضی از مردم مان را داریم‌ که امکان اینکه کار کنند را ندارند باید دولت اینها را توانمند کند باید بیمه فراگیر در نظام تامین اجتماعی فراگیر درست کنیم تا آن موقع باید مشکلات کسانی که زیر خط فقر هستند یا فقیر هستند حل شود.

قالیباف با بیان اینکه ۴۴درصد مردم ما خودرو ندارند، گفت: ۴۰درصد انرژی مان را بد مصرف می کنیم‌ و از دست می دهیم که این برای خانوارها است .

وی با توضیح طرح خود در دولت چهاردهم، گفت: در طرح ما اختیار را به عهده مردم می گذاریم که هرکس صرفه جویی می کند این مقدار صرفه جویی یا در بنزین و یا گاز  و برق باشد این اختیار را دارد که یا تبادل کند یا نقد دریافت کند یا در بورس سرمایه گذاری کند.

در بخش بورس می خواهیم ارزهای که در اختیار مردم است را سرمایه گذاری ارزی کنند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در بخش بورس می خواهیم ارزهای که در اختیار مردم است را سرمایه گذاری ارزی کنند. در طرح مان اجباری نیست مردم می توانند صرفه جویی که در هر کدام‌ از بخش های انرژی داشته اند را یا نقد تحویل بگیرند، یا می توانند تبدیل کنند یا در بورس سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: این انفال باید به نفع مردم باشد و در سرمایه گذاری بیاید که کیک اقتصاد را بزرگ کند.

قالیباف در پاسخ به بخش دوم سوالات کارشناسان در مورد راهکار دولتش برای پیشگیری قبل از درمان در نظام سلامت و  هوشمند سازی نظام سلامت، گفت:ما باید بهداشت و پیشگیری را بر درمان ترجیح دهیم. 

معتقدم تحریم کاغذ پاره نیست

وی با اشاره به سخنان پور محمدی در مورد عدم اقدام مجلس برای رفع تحریم ها، گفت: بنده هم موافقم که تحریم کاغذ پاره نیست این موضوع به اقتصاد و تولید ضربه می  زند. بنده گفتم با مذاکره موافقم منتها مذاکره مبارزه است .

قالیباف افزود: نتیجه چی شد ما اعتماد کردیم ترامپ از برجام بیرون آمد و ما به همه تعهدات عمل کردیم چرا باید اینگونه عمل می کردیم؟ اتفاقا مجلس در این رابطه اقدام کرد و قانون اقدام راهبردی را مصوب کرد. در بند شش این قانون گفته شده است که ما اقدام کنیم و این را حل کنیم. 

وی ادامه داد: رهبری نیز گفتند این قانون به‌ نفع کشور است امروز ما هم نیاز داریم رفع تحریم را دنبال کنیم.  برای حل مشکل تحریم هرکجا برویم و بنشینم حتما دریغ نمی کنم. در سال ۱۰۴میلیارد دلار انرژی هدر می دهیم دهیم چرا نباید سرمایه گذاری کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:،مهم این است که ما اجماع سازی داشته باشیم. در حوزه داخلی و خارجی نیازمند عقلانیت هستیم.

سلامت اساس کار در مجموعه است

وی با بیان اینکه نظام سلامت اساس کار در مجموعه است، گفت: نظام سلامت ریشه در عوامل مختلفی دارد و نیاز به هماهنگی فرابخشی دارد . یا از این کار غفلت کردیم یا ناآگاه بودیم. 

قالیباف با بیان اینکه تدبیر درست و‌مدیریت در کار لازم  است، افزود: محیط زیست به اندازه مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و سیاست خارجی موضوعیت دارد که به آن درست نپرداختیم.

وی افزود: برخی موضوعات هیچگاه حل نشد. موضوع شیر خشک از جنگ و در دهه ۶۰حل نشد موضوع مدرسه سه شیفته همین نسل حل نشد در کنکور مشکل شان حل نشد مشکلات شان در مسکن و اشتغال نیز حل  نشد اگر قرار است چاره اندیشی کنیم الان است. ما الان باید هم افق آینده را روشن کنیم و وضع حال مردم را خوش کنیم.

سلامت مهمتر از معیشت است

 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه سلامت مهمتر از معیشت است، گفت: الان بین هشت تا ده میلیون سرجمع سرانه درمان در بهداشت و درمان است آیا به اندازه این عدد بهداشت و‌درمان ما کیفیت دارد؟به دلایل مختلف پزشکان ما چه وضعیتی دارند در بحث بیماران صعب العلاج مجلس همه را تحت پوشش صندوق قرار دهد امروز بیش از صد گروه صعب العلاج از بیمه برخوردار هستند. حدود شش میلیون بیمه سلامت رایگان شدند.

قالیباف در بخش سوم سخنان خود در مورد برنامه های دولتش برای عدالت آموزشی در کشور، گفت: برای هر تصمیمی شناخت دقیق‌ از وضعیت موجود لازم است.طی ۱۵سال گذشته ۱۵الی ۱۷سرپرست و‌ وزیر آموزش و پرورش را تغییر دادیم ، در جایی که محل تعلیم و تربیت است آیا باید این همه تغییر داشته باشیم.

سرانه بودجه آموزش و پرورش ده درصد است

وی افزود: ۱۶میلیون دانش آموز داریم سرانه بودجه ما ده درصد است، در دهه هفتاد این ۲۰درصد بود و امروز تقریبا بودجه آموزش و پرورش نسبت به دهه هفتاد کم شده است در حالی که آموزش و پروش اساس تربیت در کشور است.ما باید تقویت مهد کودک ها را قبل از مرحله ابتدایی در اولویت قرار دهیم.  

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در آموزش و پرورش در اولویت ما بحث مربوط به مدرسه و ظرفیت مدرسه و معلم مهم هستند بقیه ذیل این تعریف می شود باید در آموزش و‌پروش در حوزه محتوا و معلم کارهای متمرکز انجام دهیم

وی گفت: بدون مکان برای سرانه هر دانش آموز بین ۱۶الی ۱۷میلیون هزینه می کنیم. این کم است و آیا خروجی ما به این اندازه است ؟ خروجی ما به این اندازه نیست. 

هر ساعت به معلمان پنجاه هزار تومان می دهیم

قالیباف تصریح کرد: هر ساعت به معلمان پنجاه هزار تومان می دهیم. آیا معلم می تواند با این زندگی کند؟. در دولت چهاردهم آموزش و پرورش و دانشگاه را هم در تصمیم سازی هم در مهارت ‌و هم سبک زندگی باید مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در آموزش و‌پرورش ثبات مدیریت نداشتیم، گفت: اگر بی ثباتی و ضعف در مدیریت باشد طرح هر چقدر خوب باشد این عقب گرد است و این عقب گرد خسارت های غیر قابل جبران دارد. وقتی دو قطبی جعلی در کشور راه می افتد این به ما ضربه می زند.وقتی نقش خانواده را در مدرسه حذف می کنیم ضربه می خوریم.

به گونه ای عمل کنیم که در کشور تنش ایجاد نکنیم

قالیباف بیان کرد: وقتی قدرت اجماع سازی نداشته باشیم هر چقدر هم کار کنیم یه نتیجه نمی رسیم. وقتی حرف از اجماع سازی می زنیم بگوییم  مبانی مان مبانی انقلاب اسلامی است و ذی نفع ما مردم است و مسلم است که باید عدالت باشد.

وی تاکید کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که در کشور تنش ایجاد نکنیم و به جای تنش در کشور گشایش ایجاد کنیم. سرمایه های معنوی ما مهمتر از سرمایه مادی ما هستند.

قالیباف بیان کرد: در دولت چهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت  است خدمت برای حال ایرانیان پیش بینی می کنیم که حال پریشان امروز را خوب کنیم.

وی افزود: برای حال توجه داریم در حوزه معیشت اجاره‌ ندهیم سفره مردم کوچک شود در حوزه کالاهای اساسی آنها و فاصله بین تورم ‌و افزایش حقوق آنها انصاف و عدالت این است که متناسب با تورم  افزایش حقوق داشته باشیم.با یک رفاه کارت هم درمان و هم معیشت و هم کالای اساسی را تامین کنیم.

وی با اشاره به طرح پنج فوریتی دولتش گفت: شرایط مان براساس آمایش سرزمینی این است که قادریم یک قطعه زمین در شهرها و روستاها به کسانی که مسکن ندارند بدهیم و به توسعه شهری توجه کنیم. به زوجهای جوان در آغاز زندگی مشترک واحدهای ۷۵متری بدون اجاره بدهیم. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مصمم هستیم که  واردات خودرو های سنگین و سواری را انجام دهیم و راه تقویت تولید در کشور واردات است که رقابت به درستی ایجاد شود.

پایتخت دوم ایران پایتخت اقتصاد و‌فناوری را دریای عمان و پس کرانه آن قرار می دهیم

وی تاکید کرد: بحث دیوار شرقی کشور مهم است امروز اتباع غیرمجاز آسیب های  جدی در حوزه طلاق و اشتغال و‌امنیتی به ما زدند. باید در مرز های شرقی مان در مرز افغانستان و پاکستان دیوار بزنیم.

قالیباف خاطر نشان کرد: پایتخت دوم ایران پایتخت اقتصاد و‌فناوری را دریای عمان و پس کرانه آن قرار می دهیم. بزرگ‌ترین فرصت تمدنی ما است که در حوزه گردشگری اقتصادی و امنیتی اقدام کنیم.

انتهای پیام 

نظر شما