شناسهٔ خبر: 67286207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر صمت

افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس در رفسنجان

با افتتاح کارخانه تولید کنسانتره مس در مجتمع مسِ سرچشمه رفسنجان، سالانه ۷۲ هزار تن کنسانتره مس به جای دور ریخته شدن؛ به سبد تولید کشور اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ،عباس علی آبادی در آیین افتتاح کارخانه تغلیظ سرباره مس سرچشمه  گفت: طرح  سرباره مس با استفاده از فناوری روز دنیا امروز در مجتمع مس سرچشمه به بهره برداری رسیده و فعالیت آن آغاز می شود.
وی با اشاره به لزوم فناوری در تولیدات داخلی تصریح کرد: در حوزه آلومینیوم اکسید از خارج کشور خریداری و با استفاده از برق به آلومینیوم تبدیل می شود، اما بهتر است با مباحث فناوری روز دنیا، اکسید را در داخل تولید و به آلومینیوم تبدیل کرد که قیمت ها با فناوری کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران  هم گفت: کارخانه تغلیظ سرباره (فلوتاسیون)،با ظرفیت ۸۰ هزار تن کنستانتره مس با ۷۰ میلیون دلار ارزش سرمایه گذرای راه‌اندازی شد.
حسین مدرس خیابانی افزود: با افتتاح این طرح ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد و البته با افتتاح این کارخانه و ۲ طرح توسعه‌ای دیگر ۳۵۰ هزار تن کنستانتره به تولید شرکت مس اضافه می‌شود.
وی بیان کرد: میانگین عیار معدن مس ۶ دهم است در حالی که معیار باطله و سرباره آن ۱.۶ است و مانند همین کارخانه یک کارخانه سرباره دیگر در مجتمع خاتون آباد شهربابک با ظرفیت ۴۰ هزار تن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران  خاطرنشان کرد: با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخت نخستین کارخانه تمام ایرانی کنستانتره مس با ۳۰۰ میلیون یورو ارزش افزوده آغازشده و
 بیش از ۲۰ میلیارد تن ذخایر مس در کشور وجود دارد که به موازات آن تولید کاتد و مفتول داریم.

 وزیر صمت همچنین از کارخانه در دست احداث تولید آهن اسفنجی طلوع پارس سیرجان بازدید و در جریان روند این طرح قرار گرفت.

این کارخانه با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورو که ۴۵ میلیون یورو آن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی است با پیشرفت ۷۰ درصد و اشتغالزایی یک هزار و ۵۰۰ نفر در حال ساخت است.

عباس علی آبادی وزیر صمت  ومدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، از طرحهای مخزن آب ۲۰ هزار متر مکعبی آب و خط انتقال آب خلیج فارس در رفسنجان نیز بازدید کردند.

عباس علی آبادی وزیر صمت به همراه استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، فرماندار رفسنجان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های مخزن آب ۲۰ هزار متر مکعبی آب و خط انتقال آب خلیج فارس در رفسنجان نیز بازدید به عمل آورد.

<div id="video-display-embed-code_11235990"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264587/11235990?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما