شناسهٔ خبر: 67286035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خضریان: قالیباف آماده کناره گیری به نفع جلیلی می شود / عطریانفر: زاکانی در مناظره به قالیباف هم لگد می زد

خضریان گفت: در بین آقایان جلیلی، قالیباف و پزشکیان نیز اگر قرار باشد که هر سه تا پایان رقابت‌ها در صحنه حضور داشته باشند، احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، بالا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و حامی کاندیداتوری مسعود پزشکیان، علی خضریان، نماینده تهران در مجلس دوازدهم و مشاور رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در یک مناظره درباره انتخابات شرکت کردند. بخشی از این مناظره که درباره پیش‌بینی‌ها از انصراف کاندیداها از انتخابات است را در ادامه به نقل از تسنیم بخوانید؛

* شما صحنه انتخابات را تا روز منتهی به روز برگزاری انتخابات چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

خضریان: پیش‌بینی من این است هم همانند آقای عطریانفر این است که در نهایت سه تن بزرگواران از عرصه انتخابات خارج می‌شوند و رقابت اصلی بین آقایان قالیباف،‌جلیلی و پزشکیان خواهد بود. البته سه کاندیدایی که همچنان در میدان هستند می‌توانند تا روز انتخابات اثر سیاسی را در مناظرات بر روی آرای ۳ کاندیدای باقی مانده داشته باشند ولی آن اثر اجتماعی را نخواهند داشت.

در بین آقایان جلیلی، قالیباف و پزشکیان نیز اگر قرار باشد که هر سه تا پایان رقابت‌ها در صحنه حضور داشته باشند، احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، بالا است.

البته در روزهای گذشته من شنیدم که آقای قالیباف گفتند که جریان انقلاب باید تا پیش از ۸ تیر با یک نامزد وارد میدان شود که یک روحیه از خود گذشتگی را از ایشان نشان می‌دهد. چون آدم می‌تواند درباره خودش اینطور با قطعیت صحبت کند و به نظر می‌رسد که ایشان اگر نتایج نظرسنجی‌ها به سمت و سویی رفت که امکان رای‌اوری برای ایشان کمتر می‌شد، احتمالا از عرصه کنار بکشد.

* آیا در این رابطه جلساتی هم میان آقای جلیلی و قالیباف برگزار شده است؟

خضریان: خب قطعا اینها بدون نشست و برخواست که نمی‌توانند باشند. همین چند روز پیش در جلسه‌ مشترکی که با آقای موحدی کرمانی داشتند، قطعا با هم صحبت‌هایی را داشتند. البته در کنار این جلسه حتما نشست‌های دیگری هم در همین راستا برگزار می‌کنند.

بنابراین آن اتفاقی که باید در جریان انقلاب صورت گیرد این است که حامیان هر دو نامزد جریان انقلاب باید به نحوی رفتار کنند که اگر قرار بر کناره‌گیری یکی از این دو شد، حامیان نامزد دیگری به نامزد حاضر در عرصه رقابت‌ها رای بدهند و رقابت را تبدیل به یک مسئله صفر و صدی نکنند و اتفاقاتی که در سال ۹۶ رقم خورد در این دوره از انتخابات رخ ندهد.

اگر یکی از نامزدهای جریان انقلاب به نفع دیگری کنار بکشد، ارزیابی من این است که در همان دور اول یکی از این عزیزان یا آقای جلیلی یا قالیباف پیروزی انتخابات خواهند بود.

عطریانفر: من مثل آقای خضریان اطلاعات دقیقی از اتفاقات عرصه انتخابات ندارم ولی به هر حال در جریان اصلاحات به نسبت جریان رقیب کار راحت‌تر است و همه باید زیر علم آقای پزشکیان سینه بزنند. ولی ارزیابی کلی بنده این است که اگر ما بخواهیم از نصاب ۴۰ درصد عبور کنیم، حداقل ۳ سناریو مطرح است. مشارکت ۵۰ درصدی، ۵۵ درصدی و ۶۰ درصد به بالا. هر یک از این سناریوها نتایج خاص خود را رقم می‌زند.

* ارزیابی شما از جریان رقیب چیست؟

عطریانفر: ارزیابی من بر خلاف آقای خضریان این است که اگر آقای قالیباف در نهایت انصراف دهد، بخشی از سبد رای ایشان به سبد آقای پزشکیان منتقل شود.

خضریان: نظرسنجی‌های دقیقی که ما داریم این است که اکثر آرای آقای قالیباف به سبد آقای جلیلی منتقل می‌شود. ولی ما نباید این گسل را بین دو بزرگوار ایجاد کنیم که افکارسنجی‌ها نیز تا روز برگزاری انتخابات تغییر کند.

عطریانفر: البته دقتی که من داشتم این بود که آقای جلیلی و آقای قالیباف هوای هم را در مناظرات داشتند و نسبت به هم تکه‌پرانی نمی‌کردند ولی آقای زاکانی جالب بود که حتی به آقای قالیباف هم گاهی لگد می‌زد و فقط به پزشکیان لگد نمی‌زد.

۲۷۲۱۵

نظر شما