شناسهٔ خبر: 67286304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مرعشی: نگذاریم کشور دست امثال زاکانی بیفتد /نرخ مشارکت تا امروز ۵۵ درصد پیش بینی شده /حملات زاکانی به قالیباف یعنی اختلاف بین آنها زیاد است

مرعشی با اشاره به برخی جریان‌های سیاسی کشور گفت: نباید کشور را توی دست اندازی انداخت که کشور در دست امثال زاکانی و احمدی نژاد بیافتد و با دروغ و جوسازی مدیریت کشور را به جای جریان‌های اصیل سیاسی در دست بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که برای سخنرانی در جمع مردم جهرم به فارس سفر کرده است، پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد مسعود پزشکیان در این استان با تشریح چرایی آرایش نامزدهای این انتخابات گفت: تأیید پزشکیان تصمیم هوشمندانه‌ای است که جز رهبری کسی را نمی‌توان در آن دخیل دانست.

بنا به روایت ایرنا، مرعشی با اشاره به کاهش نرخ مشارکت در دو انتخابات گذشته ابراز کرد: نظام تصمیم گرفته در این انتخابات منحنی نزولی مشارکت در انتخابات را اصلاح کند، در سه انتخابات گذشته سیاست نظام از مشارکت حداکثری به مشارکت مطلوب و نتیجه مطلوب تر تغییر کرد .

وی با بیان اینکه چینش انتخابات جاری حکایت از شکست سیاست مشارکت مطلوب دارد، ادامه داد: در انتخابات مجلس دوم هم با همین سیاست نهضت آزادی را حذف کردند و حزب جمهوری اسلامی اکثریت مجلس را گرفت و همان زمان هم یک دست سازی رخ نداد و دو جریان چپ و راست از درون حزب جمهوری زاییده شد.

وی ادامه داد: میان قالیباف و رئیس دولت سیزدهم هم در دوران یکدست سازی هیچ گاه پیوند صمیمی برقرار نشد و از طرفی هم میان دولت و قوه قضاییه هیچ وقت مشکلات حل نشد.

او نرخ مشارکت را بر مبنای نظرسنجی‌های انجام شده تاکنون ۵۵ درصد پیش بینی کرد و گفت: نظرسنجی‌ها حکایت از رشد خوب مشارکت نسبت به انتخابات گذشته دارد.

دبیرکل حزب کارگزاران بازگرداندن اصلاح طلبان به عرصه مدیریت کشور را از دیگر اهداف تأیید صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات برشمرد و افزود: خاتمی در انتخابات گذشته برای نخستین بار اعلام کرد در انتخابات شرکت نمی‌کند و نظام هم احساس کرد این نقطه‌ای که خاتمی در سال گذشته گذاشت اگر استمرار پیدا کند، به خطی تبدیل می‌شود که بخش مهمی از بدنه سیاسی اصیل کشور حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: در انتخابات گذشته جدال میان تسنیم و فارس و حمله زاکانی و اطرافیانش به قالیباف نشان داد که اختلاف زیادی بین آنها پیش آورده است، به گونه‌ای که اگر تدبیر رهبری نبود، قالیباف حتما رییس مجلس نمی‌شد ؛ بنابراین اصولگرایان هم با ورود اصلاح طلبان به رقابت از تشتت فاصله می‌گیرند.

عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه در عرصه سیاست همواره باید به نقطه‌های عطف نظر داشت، انتخابات جاری را نقطه عطفی همچون انتخابات مجلس پنجم و خرداد ۷۶ و خرداد ۹۲ دانست و گفت: انتخابات ۱۴۰۰ هم نقطه عطفی علیه اصلاح طلبان بود که تا هشت سال ما را کنار میزد اما حادثه ای که رخ داد، ما را پنج سال جلو کشید، بنابراین همه باید تلاش کنیم از این فرصت استفاده کنیم.

مرعشی با اشاره به برخی جریان‌های سیاسی کشور گفت: نباید کشور را توی دست اندازی انداخت که کشور در دست امثال زاکانی و احمدی نژاد بیافتد و با دروغ و جوسازی مدیریت کشور را به جای جریان‌های اصیل سیاسی در دست بگیرند.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی چرخش نخبگان در کشور ابراز کرد: نباید اجازه بدهیم افرادی در کشور حاکم شوند که سرمایه‌های کشور را بر باد دهند، تاریخ را تغییر دهند و سطح مبارزات سیاسی را به مسائل شخصی تقلیل دهند و سطح مدیریت کشور را فرو کاهند.

۲۷۲۱۵

نظر شما