شناسهٔ خبر: 67280895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرعشی: نظرسنجی‌ها حکایت از مشارکت مطلوب دارد

دبیرکل حزب کارگزاران نرخ مشارکت را بر مبنای نظرسنجی‌های انجام شد تاکنون ۵۵ درصد پیش‌بینی کرد و گفت: نظرسنجی‌ها حکایت از رشد خوب مشارکت نسبت به انتخابات گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسین مرعشی امروز در جمع مردم جهرم اظهارداشت: در انتخابات جاری شرایط به گونه‌ای رقم خورد که بار دیگر اصلاح‌طلبان بتوانند در مدیریت کشور اثرگذار باشند. 

مرعشی نرخ مشارکت را بر مبنای نظرسنجی‌های انجام شد تاکنون 55 درصد پیش‌بینی کرد و گفت: نظرسنجی‌ها حکایت از رشد خوب مشارکت نسبت به انتخابات گذشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح چرایی آرایش نامزدهای این انتخابات گفت: تأیید پزشکیان تصمیم هوشمندانه‌ای است که جز رهبری کسی را نمی‌توان در آن دخیل دانست.

مرعشی با اشاره به کاهش نرخ مشارکت در دو انتخابات گذشته ابراز کرد: نظام تصمیم گرفته در این انتخابات منحنی نزولی مشارکت در انتخابات را اصلاح کند، در سه انتخابات گذشته سیاست نظام از مشارکت حداکثری به مشارکت مطلوب و نتیجه مطلوب تر تغییر کرد.

وی با بیان اینکه چینش انتخابات جاری حکایت از شکست سیاست مشارکت مطلوب دارد، ادامه داد: در انتخابات مجلس دوم هم با همین سیاست نهضت آزادی را حذف کردند و حزب جمهوری اسلامی اکثریت مجلس را گرفت و همان زمان هم یک دست سازی رخ نداد و دو جریان چپ و راست از درون حزب جمهوری زاییده شد.

وی ادامه داد: میان قالیباف و رئیس دولت سیزدهم هم در دوران یکدست سازی هیچ گاه پیوند صمیمی برقرار نشد و از طرفی هم میان دولت و قوه قضاییه هیچ وقت مشکلات حل نشد.

دبیرکل حزب کارگزاران بازگرداندن اصلاح طلبان به عرصه مدیریت کشور را از دیگر اهداف تأیید صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات برشمرد و افزود: خاتمی در انتخابات گذشته برای نخستین بار اعلام کرد در انتخابات شرکت نمی‌کند و نظام هم احساس کرد این نقطه‌ای که خاتمی در سال گذشته گذاشت اگر استمرار پیدا کند، به خطی تبدیل می‌شود که بخش مهمی از بدنه سیاسی اصیل کشور حذف می‌شوند.

عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه در عرصه سیاست همواره باید به نقطه‌های عطف نظر داشت، انتخابات جاری را نقطه عطفی همچون انتخابات مجلس پنجم و خرداد 76 و خرداد 92 دانست و گفت: انتخابات 1400 هم نقطه عطفی علیه اصلاح طلبان بود که تا هشت سال ما را کنار میزد اما حادثه ای که رخ داد، ما را پنج سال جلو کشید، بنابراین همه باید تلاش کنیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی چرخش نخبگان در کشور ابراز کرد: نباید اجازه بدهیم افرادی در کشور حاکم شوند که سرمایه‌های کشور را بر باد دهند، تاریخ را تغییر دهند و سطح مبارزات سیاسی را به مسائل شخصی تقلیل دهند و سطح مدیریت کشور را فرو کاهند.

 

انتهای پیام/424/.

نظر شما