شناسهٔ خبر: 67348101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

۱۰۳ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام افتتاح شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۱۰۳ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز دوشنبه ۴ تیرماه، در نشست هماهنگی بزرگ‌داشت اربعین شهدای خدمت، با بیان این‌که مسئولان مرتبط با برگزاری آیین گرامی‌داشت اربعین شهدای خدمت تمهیدات لازم را برای حضور مردم در این مراسم فراهم کنند، افزود: بنا بر این بود قبل از اربعین در قالب سفر دوم، میزبان رییس جمهور شهید در استان باشیم و بر این اساس مصوبات سفر دوم مصوب و ابلاغ شده بود که از نظر ریالی اعتبارات آن، ۱۱ برابر پروژه‌های دور نخست سفر رییس‌جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: پروژه‌هایی که مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید بوده است طی سه روز با حضور دکتر مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در سراسر کشور به‌صورت تجمیعی به بهره‌برداری می‌رسد که امروز نیز در این استان سه پروژه ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو، نیروگاه صبا دهلران با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو و میدان نفتی دانان با اعتبار ۱۴۲ میلیون دلار با هدف تولید ۱۱ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسید.

استاندار ایلام عنوان کرد: جمعاً از نظر ریالی برای این سه پروژه مهم و کلان استان ۱۰۳ همت (۱۰۳ هزار میلیارد تومان) هزینه شده است.

بهرام‌نیا ادامه داد: فردا نیز به‌صورت وبیناری و با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری، ابر پروژه سامانه گرمسیری با اعتبار بیش از ۱۰ هزارمیلیارد تومان، تصفیه‌خانه آب ایوان با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان و سالن فرودگاه شهدای ایلام به بهره برداری می‌رسند

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: روز چهارشنبه هم چندین پروژه دیگر مهم استان افتتاح خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات و اجرای طرح‌های بزرگ در استان ایلام در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم، ابراز کرد: دولت سیزدهم، دولتی مسأله‌محور است و هرگونه موضوع و مشکلی که از گذشته در این استان برجای مانده بود در راستای رفع آن مشکلات تلاش کرد.

بهرام‌نیا گفت: در دولت سیزدهم ظرف مدت دو سال به ۱۳.۵ درصد کل روستاهای استان (۷۸ روستا) از جمله شهرستان‌های هلیلان ۱۶ روستا، چوار ۱۹ روستا، مهران ۵ روستا، دهلران ۴ روستا، ملکشاهی ۱۱ روستا، چرداول ۴ روستا، دره‌شهر ۴ روستا، ایوان ۵ روستا، آبدانان ۴ روستا، سیروان ۴ روستا و بدره ۱ روستا با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح جهاد آب‌رسانی، با مشارکت بسیج سازندگی سپاه آب‌رسانی شده است.

وی عنوان کرد: یکی از روستاهای شهرستان دهلران در دولت سیزدهم، پس از ۴۰ سال به آن آب‌رسانی شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵۱ روستای دیگر استان آب‌رسانی می‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که توجه دولت سیزدهم به بحث اربعین بی‌بدیل بود و اربعین یک موهبت بزرگ برای استان ایلام است، ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده است که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه‌های منتهی به مهران و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی و دیگر حوزه‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی، راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

نظر شما