شناسهٔ خبر: 67348912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روایت کار و تلاش دولت سیزدهم در ایلام به روایت استاندار

مجید کیان

استاندار ایلام گفت: بنا بر این بود قبل از اربعین در قالب سفر دوم، میزبان رییس جمهور شهید در استان باشیم و بر این اساس مصوبات سفر دوم مصوب و ابلاغ شده بود که از نظر ریالی اعتبارات آن، ۱۱ برابر پروژه‌های دور نخست سفر رییس‌جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ است.

صاحب‌خبر -

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز دوشنبه ۴ تیر، در نشست هماهنگی بزرگداشت اربعین شهدای خدمت، با تبریک عید غدیر خم و تسلیت شهادت شهید خدمت و همراهان ایشان، اظهار کرد: از زمان انتشار خبر وقوع حادثه بالگرد مردم قدرشناس استان ایلام محزون، نگران و غمگین شدند و تا به امروز که در آستانه چهلمین روز شهادت این شهدا و اربعین شهدای خدمت هستیم، مراسم باشکوه را برگزار کردند و همه آحاد مردم و اصناف و بازاریان برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به این‌که در آستانه اربعین شهدای خدمت هستیم، گفت: مردم به وظایف خود آگاه هستند و در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی رییس‌جمهور و همراهان ایشان حضور خواهند یافت و ضرورت دارد مسئولان شرایط و بسترها را برای حضور مردم در این مراسم فراهم کنند.

بهرام‌نیا با تاکید بر این‌که رئیس جمهور شهید علاقه و توجه خاصی به مردم و استان ایلام داشتند، افزود: بازارچه‌های مرزی یکی از ظرفیت‌های مهم این استان در راستای افزایش سطح درآمد، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تبادل تجاری با کشور عراق است که شهید آیت الله رییسی نگاه و توجه خاصی به این امر داشت.

استاندار ایلام با اشاره به اخذ مجوز فعالیت بازارچه مرزی مهران، گفت: در نشستی با حضور رییس‌جمهور شهید عنوان کردیم که ۷۴ هزار خانوار مرزنشین و حدود ۲۲۷ هزار نفر مرزنشین در استان داریم که در همان نشست شهید رئیسی دستور دادند که زمینه استفاده مردم مرزنشین ایلام از این ظرفیت مهم مهیا شود.

 بهرام‌نیا با بیان این‌که راه‌اندازی دو بازارچه مرزی در استان ایلام در حال پیگیری است، افزود: مجوز فعالیت و راه‌اندازی بازارچه مرزی مهران صادر شده و راه‌اندازی بازارچه مرزی چیلات در دهلران نیز روز گذشته با رایزنی با استاندار میسان عراق پیگیری شد و هم‌چنین پیگیری برای اخذ مجوز فعالیت بازارچه هلاله شمالی هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: روز گذشته هم استاندار میسان، رئیس مجلس محلی استان میسان، جانشین اول استاندار میسان، معاون سرمایه‌گذاری استاندار میسان، فرماندار علی‌غربی و جمعی دیگر از مسئولین محلی استان میسان عراق در استان ایلام حضور یافتند و نشستی مشترک با محوریت بازارچه چیلات برگزار شد.

‌بهرام‌نیا ادامه داد: پروژه‌هایی که مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید بوده است در سه روز با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در سراسر کشور به‌صورت تجمیعی به بهره‌برداری می‌رسد که امروز نیز در این استان سه پروژه ان.جی. ال ۳۱۰۰ دهلران با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو، نیروگاه صبا دهلران با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو و میدان نفتی دانان با اعتبار ۱۴۲ میلیون دلار با هدف تولید ۱۱ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: جمعاً از نظر ریالی برای این سه پروژه مهم و کلان استان ۱۰۳ همت(۱۰۳ هزار میلیارد تومان) هزینه شده  و فردا نیز به‌صورت وبیناری و با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری، ابر پروژه سامانه گرمسیری با اعتبار بیش از ۱۰ هزارمیلیارد تومان، تصفیه‌خانه آب ایوان با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان و سالن فرودگاه شهدای ایلام به بهره‌برداری خواهد رسید

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: روز چهارشنبه هم چندین پروژه دیگر مهم استان افتتاح خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات و اجرای طرح‌های بزرگ در استان ایلام در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم، تصریح کرد: دولت سیزدهم، دولتی مسأله‌محور است و هرگونه موضوع و مشکلی که از گذشته در این استان برجای مانده بود، در راستای رفع آن تلاش کرد.

بهرام‌نیا ادامه داد: در دولت سیزدهم در مدت دو سال به ۱۳.۵ درصد کل روستاهای استان(۷۸ روستا) از جمله شهرستان‌های هلیلان ۱۶ روستا، چوار ۱۹ روستا، مهران ۵ روستا، دهلران ۴ روستا، ملکشاهی ۱۱ روستا، چرداول ۴ روستا، دره‌شهر ۴ روستا، ایوان ۵ روستا، آبدانان ۴ روستا، سیروان ۴ روستا و بدره ۱ روستا با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح جهاد آبرسانی، با مشارکت بسیج سازندگی سپاه آبرسانی شده است.

وی ادامه داد: یکی از روستاهای شهرستان دهلران در دولت سیزدهم، پس از ۴۰ سال به آن آبرسانی شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۵۱ روستای دیگر استان آبرسانی خواهد شد.

 استاندار ایلام با بیان این‌که توجه دولت سیزدهم به بحث اربعین به عنوان یک موهبت بزرگ برای استان بی‌بدیل بود، ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه‌های منتهی به مهران و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی و دیگر حوزه‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی، راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری استان، گفت: سال گذشته از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و از محل اربعین، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های استان از جمله بهسازی معابر، احداث کارخانه یخ و احداث سرویس بهداشتی، تکمیل سایه‌بان، ساخت مجتمع بین‌راهی و... اختصاص یافت و هزینه شد.

 بهرام‌نیا ادامه داد: همچنین برای امسال نیز ۶۸۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شد که ضرورت دارد عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌ها در اسرع وقت آغاز شود.

وی با بیان این‌که مردم استان ایلام در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته حضور و مشارکتی بیش از ۵۳ درصد داشتند که رتبه چهارم کشور را از نظر میزان مشارکت به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: مردم استان در انتخابات هشتم تیرماه در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به طور قطع مشارکت حداکثری خواهند داشت و حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: مجریان برگزاری انتخابات، فارغ از نگاه جانبدارانه، زمینه‌ساز انتخاباتی رقابتی و پرشور باشند.

استاندار ایلام با قدردانی از صدا و سیما و رسانه‌ها، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در انعکاس دستاوردهای شهید جمهور و مراسم بزرگداشت شهیدجمهور خوب عمل کردند.

انتهای پیام

نظر شما