شناسهٔ خبر: 67285540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

دستاورد صنعت عسل ایجاد اشتغال است

ابراهیم شریفی

استاندار لرستان گفت: دستاورد صنعت تولید عسل ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد در جشنواره استانی عسل، عنوان کرد: صنعت تولید عسل از حلقه‌های مهم  زنجیره‌ی اقتصاد کشاورزی است که در لرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی تاکید کرد: خوشه‌ی صنعتی عسل یکی از خوشه‌های باارزش بوده که هم برای سلامتی انسان و هم توسعه کسب و کار موثر است.

استاندار با اشاره به این موضوع که اقتصاد کشاورزی مهم‌ترین برنامه‌ی توسعه‌ای استان است، اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد کشاورزی به زودی در استان تشکیل می‌شود که در آن با دبیری سازمان جهادکشاورزی ظرفیت‌ها و راه‌های توسعه‌ی کشاورزی استان با مشارکت دستگاه‌های ذیربط بررسی می‌شوند.

شفقت با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان و مردم در توسعه‌ی کشاورزی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید آموزش علمی و مواد اولیه‌ی توسعه‌ی کشاورزی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و تولیدکنندگان بتوانند آنها را بارور و به ارتقاء تولید منتج کنند.

وی به نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شعار سال مبنی بر نقش حضور مردم در رشد تولید کشور اشاره و اظهار کرد: کارها بدون مشارکت و حضور مردم امکانپذیر نخواهند بود و این یکی از رویکردهای مهم دولت است.

استاندار همچنین خواستار تدوین و ابلاغ برنامه‌ی سال ۱۴۰۳ توسعه‌ی استان در اسرع وقت شد و تاکید کرد: سهم توسعه‌ی اقتصادکشاورزی در این برنامه باید به صورت ویژه باشد.

شفقت اضافه کرد: لرستان به خاطر امکانات و منابع خدادادی موجود محروم نیست، اما باید این منابع مدیریت شده و از آنها به خوبی بهره‌برداری شود.

وی اتحاد، همدلی و یکپارچگی را رمز موفقت در کارها و پیشرفت استان برشمرد و تصریح کرد: برای پیشرفت استان و ایجاد اشتغال و رونق تولید باید با برقراری هیات‌های اندیشه‌ورزی و استفاده از دانشجویان و اساتید خوش فکر استان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و عمل کرد.

استاندار تاکید کرد: نگاه مدیران استان باید بلند مدت و در برنامه‌های خود افق‌های چندساله را برای استان ترسیم کنند.

شفقت در پایان به رویداد بزرگ انتخابات هشتم تیرماه اشاره و بیان کرد: یقین دارم که ملت ما بازهم با حضور پرشکوه در انتخابات یک حماسه‌ی دیگر را خلق خواهند کرد.

جشنواره عسل استان لرستان با حضور هادی هاشمی‌نیا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خرم‌آباد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، زنبورداران برتر شهرستان‌های مختلف استان و جمع کثیری از مردم و فعالان حوزه‌ی زنبورداری در منطقه‌ی گریت از توابع خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما