شناسهٔ خبر: 67290735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار لرستان در جشنواره عسل اظهار کرد:

دستاورد صنعت عسل اشتغال و کسب و کار است

صاحب‌خبر -
دستاورد صنعت عسل اشتغال و کسب و کار است
خبرگزاری آریا-  استاندار لرستان گفت: دستاورد صنعت تولید عسل اشتغال و کسب و کار است.

ابوطالب شفقت سی و یکم خرداد در جشنواره استانی عسل، عنوان کرد: صنعت تولید عسل از حلقه های مهم  زنجیره ی اقتصاد کشاورزی است که در لرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی تاکید کرد: خوشه ی صنعتی عسل یکی از خوشه های باارزش است که هم برای سلامتی انسان و هم توسعه کسب و کار موثر است.

استاندار با اشاره به این موضوع که اقتصاد کشاورزی مهم ترین برنامه ی توسعه ای استان است، اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد کشاورزی به زودی در استان تشکیل می شود که در آن با دبیری سازمان جهادکشاورزی ظرفیت ها و راه های توسعه ی کشاورزی استان با مشارکت دستگاه های ذیربط بررسی می شوند.

شفقت با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان و مردم در توسعه ی کشاورزی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی می بایست آموزش علمی و مواد اولیه ی توسعه ی کشاورزی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و تولیدکنندگان بتوانند آنها را بارور و به ارتقای تولید منتج کنند.

وی به نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در شعار سال مبنی بر نقش حضور مردم در رشد تولید کشور اشاره کرد و ادامه داد: کارها بدون مشارکت و حضور مردم امکانپذیر نخواهند بود و این یکی از رویکردهای مهم دولت است.

استاندار همچنین خواستار تدوین و ابلاغ برنامه ی سال 1403 توسعه ی استان در اسرع وقت شد و تاکید کرد: سهم توسعه ی اقتصادکشاورزی در این برنامه باید به صورت ویژه باشد.

شفقت عنوان کرد: لرستان به خاطر امکانات و منابع خدادای موجود محروم نیست، اما باید این منابع مدیریت شده و از آنها به خوبی بهره برداری شود.

وی اتحاد، همدلی و یکپارچگی را رمز موفقت در کارها و پیشرفت استان برشمرد و تصریح کرد: برای پیشرفت استان و ایجاد اشتغال و رونق تولید باید با برقراری هیات های اندیشه ورزی و استفاده از دانشجویان و اساتید خوش فکر استان در حوزه های مختلف برنامه ریزی و عمل کرد.

استاندار تاکید کرد: نگاه مدیران استان باید بلند مدت و در برنامه های خود افق های چندساله را برای استان ترسیم کنند.

شفقت در پایان به رویداد بزرگ انتخابات هشتم تیرماه اشاره کرد و گفت: یقین دارم که ملت ما بازهم با حضور پرشکوه در انتخابات یک حماسه ی دیگر را خلق خواهند کرد.

جشنواره عسل استان لرستان با حضور هاشمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی،فرماندار خرم آباد، مدیران دستگاه های اجرایی، زنبورداران برتر شهرستان های مختلف استان و جمع کثیری از مردم و فعالان حوزه ی زنبورداری در منطقه ی نوژیان از توابع خرم آباد برگزار شد.

نظر شما