شناسهٔ خبر: 67284958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شمارش معکوس آغاز شد؛

افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، بزودی - اکونیوز

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: شمارش معکوس برای افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ویراستی از آغاز شمارش معکوس برای افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران خبر داد و گفت: دغدغه رئیس‌جمهور شهید محقق شد.

به گزارش مهر، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته ۳۰ خردادماه در نهصد و یکمین جلسه خود، کلیات سند ملی تأسیس سازمان و شورای راهبری هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساندند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن موافقت با طرح تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی، ایجاد شورای راهبری هوش مصنوعی کشور را تصویب کردند.

این سازمان از آخرین اقدامات راهبردی دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی است و تصویب آن، منوط به تشکیل نهصد و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده، اما شهادت رئیس جمهور، در تشکیل آن، وقفه یک ماهه ایجاد کرده است. سازمان ملی هوش که ذیل رئیس جمهور تاسیس می گردد، وظیفه برنامه ریزی، هماهنگی و تسهیل در اجرای سند را بر عهده دارد.

از آنجایی که تاسیس سازمان ذیل نهاد ریاست جمهوری، منوط به انجام تشریفات متعدد قانونی است، سازمان ملی هوش مصنوعی، تا پیش از این، تحت عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی فعالیت داشته است تا ضمن تسهیل در امور مربوط به اکوسیستم هوش، اقدامات لازم جهت تصویب این سازمان را به سرانجام رساند.

انتصاب ریاست سازمان ملی هوش مصنوعی، بر عهده رئیس جمهور بوده و دوره ریاست این سازمان، چهار ساله است اما تمدید مجدد آن مانعی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما