شناسهٔ خبر: 67335652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت سیزدهم پیشتاز در زمینه توانمند سازی و شبکه سازی بانوان

کارشناس و فعال اجتماعی حوزه زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم در عرصه بانوان در دو بعد داخلی و بین المللی توانست اقدامات مهمی را رقم بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدیه شادمانی استاد دانشگاه و کارشناس و فعال اجتماعی حوزه زنان و خانواده گفت: دولت شهید آیت اللله رئیسی، در عرصه داخلی، به جای اینکه یک رویکرد حمایتگری صرف داشته باشد، توانست در زمینه توانمندی بانوان اقدامات مهمی نظیر آموزش، توانمند سازی اقتصادی و اشتغال بانوان را انجام بدهد. 

شادمانی افزود: در موضوع سلامت هم رویکرد هدفمند سازی سلامت بانوان را در صدر کار‌های خودش داشت. از جمله مصادیق آن اختصاص بیمه به مادران تاپایان دوره شیردهی بود.وی همچنین گفت: در حوزه دیپلماسی بانوان هم اقدامات مهمی را انجام داد از جمله کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار که توانست با دعوت از ۹۰ کشور و دعوت از بانوان فعال و کنشگر کشور‌های مختلف، یک شبکه سازی قوی را در زمینه داخلی و بین اامللی در هم افزایی بانوان ایجاد کند.شادمانی تاکید کرد: انعقاد تفاهمنامه‌های بین المللی مختلف در زمینه بانوان و همچنین رقم زدن جنبش تعهد به خانواده از طرف آیت الله شهید رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، از جمله برنامه‌هایی بود که دولت سیزدهم توانست در عرصه بین الملل توانست به مرحله اجرا برساند.

کارشناس و فعال حوزه زنان و خانواده، درباره انتظار از دولت آینده در حوزه‌ی بانوان در زمینه ادامه رویکرد رئیس جمهور شهید گفت: باید یک زیست بوم قوی در بین جامعه نخبگانی و در سطح مدیران اجرایی و مدیران میانی ایجاد شود و قبل از اینکه مدیران اجرایی ما در هر حوزه‌ای وارد کار بشوند، یک سیاست گذاری قوی در حوزه زنان و خانواده داشته باشند.شادمانی به امنیت سیاست گذاری در زمینه زنان و خانواده اشاره و خاطر نشان کرد: این سیاست گذاری، باعث می‌شود در قبال جامعه متکثر و اولویت‌های مختلفی که زنان ما دارند، یک برنامه ریزی دقیقی شکل بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_11244454"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266785/11244454?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما