شناسهٔ خبر: 67335526 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودرو برقی جدید کره شمالی، چینی از آب درآمد

صاحب‌خبر -

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن مدعی نمایش خودرو برقی جدید کره شمالی شده بود. اما ظاهراً این اتومبیل الکتریکی، چینی است!

اخیراً ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که مدعی است یک خودرو برقی ساخت کره شمالی با نام «مادوسان» را نشان می‌دهد. با این حال، بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که این خودرو در واقع یک بی وای دی هان الکتریکی، محصول شرکت چینی BYD است که با ظاهری جدید و نام کره‌ای به بازار عرضه شده است.

مادوسان، همان بی وای دی هان چینی‌ها است

در این ویدیو، برد پیمایشی خودرو 720 کیلومتر ذکر شده و ظاهر آن، با المان‌هایی مانند چراغ‌های عقب با طرح گره چینی و لوگوی اژدها به وضوح نشان‌دهنده یک BYD Han EV است. با وجود این، آرم‌های خودرو تغییر یافته و به‌گزارش رسانه‌های چینی، مادوسان نام یک شرکت کره شمالی در زمینه واردات خودرو است که لوگو خودش را جایگزین بی وای دی روی این اتومبیل کرده است.

خودرو برقی کره شمالی، BYD Han EV خودرو برقی کره شمالی، BYD Han EV

طبق ویدیویی که در یوتیوب منتشر شده، مادوسان در زمینه‌های مختلفی از جمله واردات تلفن همراه، استخراج معادن و فلزات گران‌بها فعالیت می‌کند. البته این اولین باری نیست که شاهد حضور خودروهای BYD در کره شمالی هستیم. در سال 2011 نیز مدل BYD F6 به عنوان خودروی پلیس در مراسم تشییع جنازه کیم جونگ ایل استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

مردم کره شمالی از دریچه دوربین عکاسان: تصاویری که تا به حال ندیده‌اید

غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس

حضور خودروهای چینی در کره شمالی سابقه‌ای طولانی دارد. برخی از این خودروها به صورت CKD (کیت‌های مونتاژ کامل) به کره شمالی ارسال و در آنجا مونتاژ می‌شوند. شرکت پیونگ‌وا یکی از پیشگامان این صنعت در کره شمالی بوده و سابقه همکاری با خودروسازان چینی از جمله FAW و شانگهای را دارد. فارغ از همه این‌ها، تنها چیزی که فعلا مشخص نیست، صحت ادعای برد ۷۲۰ کیلومتری این خودرو برقی است. به‌طوری که بسیاری از کارشناسان اصلا به برقی بودن آن شک کرده‌اند!

ویدیو مرتبط

نظر شما