شناسهٔ خبر: 67284901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران:

هیات‌های مذهبی به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در ترویج فرهنگ و جوانی جمعیت فعالیت دارند

مریم عبدی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات به تاثیر سه اصل مهم تک فرزندی، سقط جنین وشکوه مادری در حوزه جوانی جمعیت پرداخته است، گفت: هیات های مذهبی به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در رفع آسیب های اجتماعی، فرهنگی و جوانی جمعیت فعالیت چشمگیری دارند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: انتقال محتوای معارف دینی و بسترسازی برای تعیین مرز خوبی و بدی به جامعه و نشر اهداف و رسالت ائمه اطهار (ع) از جمله اهداف تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی زیست بوم تبلیغی و اطلاع رسانی دینی بویژه هسته های مقاومت مردمی را راهبرد این سازمان برشمرد و افزود: هیات های مذهبی، مداحان، شاعران دینی، مبلغین، کانون ها و انجمن ها و خانه های قرآنی مجموعه سرمایه اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: تعداد۴۵۰۰ هیات مذهبی، ۴۰۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت، ۲۵۰ کانون فرهنگی و تبلیغی، ۹۳۲ موسسه و خانه قرآن، ۴۰۰۰ مبلغ و۱۲۳۰ مبغله در مازندران به ثبت رسید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام۳۳۰۰ مبلغ بومی و غیربومی به مناسبت‌های مختلف برای تبلیغ و ترویج شعائر دینی به مناطق مختلف استان خبر داد و یادآور شد: به غیر از اعزام این مبلغین درمناسبت های محرم، صفر و رمضان در مناسبت ملی و مذهبی نیز ۱۱ هزار و ۴۰۶ نفر در سال ۱۴۰۳ یه مناطق و محلات مختلف اعزام شدند.

شریف تبار با اشاره به اینکه ۹۷ همایش آموزشی و توجیهی تحت عنوان طلایه داران تبلیغ برگزار شد، گفت: در این حوزه ساماندهی مبلغان را در سامانه شمع داشتیم که به عنوان بانک اطلاعات فرهنگی و اجتماعی محلات محسوب شده و شناسایی ظرفیت ها و کمبودها از طریق این سامانه تسهیل شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی مبلغان ما به عنوان ائمه جماعات انجام شد، افزود: در این حوزه ۲۰۰ ائمه جماعات به مدارس اعزام کردیم، ۳۵ پایگاه ساحلی و تفرجگاه برگزار شد و۱۱۰ مسجد بین راهی را به صورت مشترک با نهادهای متولی دیگر پوشش دادیم.

وی از برگزاری پویش مهرواره برای کنشگران جهاد تبیین به منظور رفع مشکلات محلات خبر داد و گفت: در این طرح ۲۰۰ بانوی فعال مسجدی با محوریت مسجد برای رفع مشکلات اجتماعی محلات با ما همکاری دارند که مازندران در این حوزه موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه مهرواره محله همدلی نیز موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدیم، یادآور شد: در این طرح کانون های خیریه با محوریت مسجد با نگاه جهاد تبیین با ما همکاری دارند.

وی هیات های مذهبی را به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در رفع آسیب های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: فعالیت هیات ها در عرصه فرهنگ سازی جوانی جمعیت بسیار چشمگیر بوده است.

شریف تبار از تشکیل شورای عالی ستایشگران استان برای نخستین بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: این ستاد متشکل از جامعه، کانون مداحان و مجمع ذاکرین قدیم و جدید است که در این راستا ۲۲ آموزشگاه مداحی در استان تاسیس شد.

وی از برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۵۵ مسجد استان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد معتکفین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۲۳ هزار نفر افزایش یافت که ۶۵ درصد از معتکفین از نسل جوان و دانش آموزان بودند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب ۱۸۰ جلسه برگزار شد، گفت: ۴۵ مورد اجتماعات مردمی تحت عنوان پای خانواده ایستاده‌ایم برگزار شد و از ۱۵۰ دختر و بانوی موفق و الگو در حوزه علمی، ورزشی و فرهنگی تجلیل شد.

شریف تبار از برگزاری ۴۴ کارگاه آموزشی و مهارتی در عرصه خانواده خبر داد و یادآور شد: در حوزه جوانی جمعیت زمانی موفق می شویم که ۴۶ متغیر دخیل در این حوزه را بررسی کنیم لذا از بین این متغیرها سازمان تبلیغات سه اصل مهم آسیب های تک فرزندی، سقط جنین وشکوه مادری را در دستور کار قرار داده است که در این حوزه رتبه نخست حوزه جوانی جمعیت را بین دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ۹۰۰ موسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی در استان داریم ،افزود: دوسال متوالی دارالقرآن مازندران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهادی است که مدرک حفظ قرآن صادر می کند، گفت: این بستر این امکان را برای حافظان قرآن فراهم کرده از مدرک دیپلم تا دکتری را کسب کنند که در این راستا سال گذشته ۱۸۵ حافظ قرآن در آزمون شرکت کردند و ۴۶ نفر موفق به کسب مدرک شدند؛ همچنین تعداد شرکت کنندگان امسال به ۲۵۶ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام

نظر شما