شناسهٔ خبر: 67284677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور وزیر صمت؛

کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد

حسین میرزا اسدی

بعد از ظهر امروز ۳۱ خرداد ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و جمعی از مقامات استانی و شهرستان، کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، قرارداد احداث این کارخانه در ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ابلاغ شد و احداث این کارخانه با مشارکت شرکتی از کشور چین در مهرماه سال ۱۴۰۱ به پایان رسید و در ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ کارخانه به اولین کنسانتره تولیدی رسید و اسفندماه ۱۴۰۱ کارخانه از سوی شرکت پیمانکار تحویل موقت شد.

با پایان دوره نظارت بر راه‌اندازی و دوره تضمین در اسفندماه ۱۴۰۲، فلوتاسیون سرباره مجتمع به بهره‌برداری نهایی رسید.

برای احداث این کارخانه در مجموع ۸۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و بیش‌از ۱۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده است.

با احداث خط تولید ضایعات معدنی مس در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان سالی ۷۲ هزار تن کنسانتره مس به سبد تولید کشور اضافه می‌شود.

بیشترین اتلاف مس در تولید مس به وسیله فرآیند پیرومتالورژی در سرباره‌هایی است که در مراحل ذوب و تبدیل تولید می‌شوند.

از روش‌های صنعتی بازیابی مس از سرباره می‌توان به احیاء پیرومتالورژیکی سرباره مایع، احیای سرباره جامد به روش تصفیه، فلوتاسیون سرباره، لیچینگ و بیولیچینگ سرباره اشاره کرد. 

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز همچنین وزیر صمت‌ به همراه استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، فرماندار رفسنجان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های مخزن آب ۲۰ هزار متر مکعبی آب و خط انتقال آب خلیج فارس در رفسنجان بازدید به عمل آورد.

کارخانه تغلیظ سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد

انتهای پیام 

نظر شما