شناسهٔ خبر: 67284538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساماندهی ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان ساماندهی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

ساماندهی ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز تاثیر منفی بر روی شبکه توزیع آب داشته و موجب کمبود و افت فشار آب می‌شوند، اظهار داشت: به منظور حفظ حقوق مشترکین قانونی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به شبکه‌های توزیع آب، طرح شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز در دستور کار قرار دارد که در این راستا و ۱۰ هزار انشعاب در سال جاری ساماندهی، جمع آوری و یا تبدیل به انشعابات مجاز خواهند شد.

وی گفت: از این تعداد انشعاب غیر مجاز، از ابتدای سال جاری تاکنون با یک هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برخورد‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه صددرصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند، افزود: گستردگی حوزه جغرافیایی و جمعیتی استان نشان دهنده اهمیت خدمات و حساس بودن آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای دولت سیزدهم از ۲ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال به ۱۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال، تخصیص ۱۴ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال از محل تنش آبی، ملی و ابلاغی را از جمله اقدامات دولت سیزده در استان اعلام و اظهار کرد: در این مدت همچنین آبرسانی به ۱۴۲ روستا با ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر جمعیت به اتمام رسیده است.

وی، افزایش ۱۰۱ هزار  آحاد مشترک آب شرب استان، افزایش ۳۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۵۳ کیلومتر خط انتقال آب، افزایش حجم تولید آب به ۵۶ میلیون مترمکعب، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب به میزان ۲ درصد و افزایش ۴۵ هزار آحاد مشترکین فاضلاب در استان را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد.

اشرفی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین آبرسان در استان نیز گفت: این تشکل با همکاری و مشارکت خیرین راه اندازی شده و در راستای تامین آب شرب در روستا‌ها فعالیت دارد.

وی گفت: در حال حاضر با جذب ۲۳ خیر ملی و استانی، ۱۱۱ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها در روستا‌های استان جذب شده است.

نظر شما