شناسهٔ خبر: 67288107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساماندهی ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در آذربایجان‌غربی

۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در آذربایجان‌غربی ساماندهی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

ساماندهی ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در سالجاری ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز درسطح شهر‌ها و روستا‌های استان ساماندهی می‌شوند.

محمداشرفی، با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز تأثیر منفی بر روی شبکه توزیع آب داشته و موجب کمبود و افت فشار آب می‌شوند، افزود : به منظورحفظ حقوق مشترکین قانونی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به شبکه‌های توزیع آب، طرح شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز در دستور کار قرار دارد که در این راستا ۱۰ هزار انشعاب امسال ساماندهی، جمع آوری و یا تبدیل به انشعابات مجاز خواهند شد.

اشرفی اظهارکرد: از این تعداد انشعاب غیر مجاز، از ابتدای امسال تاکنون با یکهزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برخورد‌های لازم صورت گرفته است.

وی، با اعلام اینکه صددرصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجانغربی قرار دارند، افزود: گستردگی حوزه جغرافیایی و جمعیتی استان نشان دهنده اهمیت خدمات و حساس بودن آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجانغربی، افزایش ۳۶۶ درصدی اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ نسبت به ابتدای دولت سیزدهم از دو هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال به ۱۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال، تخصیص ۱۴ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال از محل تنش آبی، ملی و ابلاغی را از جمله اقدامات دولت سیزده در استان اعلام و اظهار کرد: در این مدت همچنین آبرسانی به ۱۴۲ روستا با ۵۶ هزار و ۵۲۳ نفر جمعیت به پایان رسیده است.

اشرفی، افزایش ۱۰۱ هزار مشترک آب آشامیدنی استان، افزایش ۳۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۵۳ کیلومترخط انتقال آب، افزایش حجم تولید آب به ۵۶ میلیون مترمکعب، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب به میزان دو درصد و افزایش ۴۵ هزار آحاد مشترک فاضلاب در استان را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد.

نظر شما