شناسهٔ خبر: 67283316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انباشت زباله مانع جدی توسعه گردشگری مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: انباشت و پخش زباله به شاخصی منفی در توسعه گردشگری مازندران تبدیل شده است که علی‌رغم ظرفیت های موجود در منطقه در جذب گردشگر تاثیر منفی دارد.

صاحب‌خبر -

انباشت زباله مانع جدی توسعه گردشگری مازندران  **

 
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین ایزدی در حاشیه سفر کاری یک روزه با استاندار مازندران و بازدید از طرح‌های صنعتی شهرستان بابلسر، از زباله به عنوان یکی از چالش‌های حوزه گردشگری این استان یاد کرد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: انباشت زباله در مکان های مختلف از جمله پهنه جنگل‌ها، سواحل دریا و منابع طبیعی به شاخصی منفی در توسعه گردشگری مازندران تبدیل شده است و علی‌رغم جاذبه های طبیعی موجود در منطقه در جذب گردشگر تاثیر منفی دارد.
 
او بر همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند تاکید کرد و افزود: تمامی مجتمع‌های دولتی و خصوصی نیز ملزم به رعایت شیوه درست مدیرت پسماند شدند تا هر چه زودتر این مشکلات خاتمه یابد.
 
ایزدی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است؛ تصریح کرد: برای جذب گردشگر بیشتر به یک منطقه باید سطح خدمات آن منطقه از هر نظر توسعه یابد و این موضوع نیز نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌هایی است که خدمات عمومی ارائه می‌دهند.

نظر شما