شناسهٔ خبر: 67331379 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز بهره برداری از مجتمع تولید الیاف پلی استر در «مورچه خورت» اصفهان

مجتمع تولید الیاف پلی استر با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن در شهرک صنعتی «مورچه خورت» در اصفهان بصورت ویدئو کنفرانس از سوی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و تجارت ایران در مراسم آغاز به کار این مجتمع گفت: این مجتمع صنعتی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع، ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن الیاف پلی استر را دارد.


مهدی ضیغمی افزود: در مرحله نخست این طرح برای ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم و یک هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است و با تامین مواد پتروشیمی در مرحله دوم نیز ۱۲۰ نفر مشغول کار خواهند شد.

او ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سفر استانی رییس جمهور به اصفهان برای این مجتمع صنعتی مصوب شد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر هم بزودی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی نیز در این مراسم گفت: این کارخانه در زمینی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است که در مرحله نخست آن هشت هزار مترمربع سالن تولید و ۲ خط تولید الیاف با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن انواع الیاف پلی استر در مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

سیدجعفر حسینی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در این مجتمع سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده است، افزود: ۷۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای توسعه از محل مصوبات سفر رییس جمهوری با مشارکت بانک ملی سرمایه‌گذاری صورت گرفته که ۴۸۰ میلیارد ریال آن دریافت شده است و امیدواریم مابقی تسهیلات برای تکمیل مرحله دوم پرداخت شود.

او اضافه کرد: با بهره‌برداری از مرحله دوم این مجتمع صنعتی اشتغالزایی مستقیم این واحد به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست ما از سازمان صمت و بانک‌ها، سرمایه در گردش برای توسعه این واحد و اختصاص مواد اولیه پتروشیمی و پلی اتیلن است.

مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت در ۱۰ استان کشور (بصورت ویدئو کنفرانس)، امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری، در ستاد وزارت صنعت معدن و تجارت آغاز شد.

با بهره‌برداری از این ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت با میزان سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال، برای پنج هزار نفر در ۱۰ استان کشور، اشتغال ایجاد می‌شود.

این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کرمان، مرکزی و یزد به بهره‌برداری رسید.

مورچه خورت از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه در استان اصفهان است.

شهرک صنعتی مورچه خورت با مساحت ۶۱۳ هکتار و ۴۸۹ واحد بهره‌بردار و اشتغالزایی برای ۲۲ هزار و ۴۷۰ نفر در ۴۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما