شناسهٔ خبر: 67281076 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب سیزده طرح گردشگری در استان مرکزی

۱۳ طرح گردشگری در کمیسیون فنی سرمایه گذاری استان مرکزی با ۶۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه پیش بینی شده، در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری این استان تصویب شد.

صاحب‌خبر -

تصویب سیزده طرح گردشگری در استان مرکزی

 

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در جلسه کمیسیون فنی سرمایه گذاری استان مرکزی با اشاره به بررسی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اظهار کرد: ۱۳ طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۶۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده ۱۰۰ نفر در جلسه تصویب شد.

محمود مرادی نراقی افزود: در این جلسه با ۱۴ دستور کار، درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای طرح های گردشگری شامل احداث مجتمع آب درمانی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بومگردی، مرکز تفریحی ، سرگرمی و گردشگری مورد بررسی اعضا جلسه قرار گرفت که با طرح‌های شهرستانهای محلات (سه طرح)، ساوه (یک طرح)، تفرش(دو طرح) دلیجان (یک طرح)، کمیجان (یک طرح ) اراک (۴ طرح) و خمین (یک طرح) موافقت شد.

او با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با تایید اعضای کمیته فنی سرمایه گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زودی آغاز به کار خواهند کرد، گفت: امیدواریم با انجام این پروژه‌ها دروازه جدیدی برای گردشگری استان گشوده شود.

مرادی نراقی بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کمیته فنی بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند، البته نکته حایز اهمیت در اجرای این پروژه‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید حتما در روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرند.

نظر شما