شناسهٔ خبر: 67283100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

دیپلماسی عزتمندانه، گره گشای اقتصاد است

طاهره رفعتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیپلماسی اثربخش به ادعا نیست، ادامه داد: شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کشور در سال گذشته بودیم؛ در سه ماهه امسال نیز با پیگیری‌های دولت رشد داریم که نشان دهنده دیپلماسی اثربخش و عزتمندانه و به نفع سفره مردم و گره‌گشایی از اقتصاد کشور است.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش امروز، ۳۱ خردادماه در آیین افتتاح پروژه اتصال راه‌آهن سراسری رشت - کاسپین، این خط ریلی را پروژه مهم و مورد علاقه آیت‌الله رئیسی دانست و اظهار کرد: شهید رئیسی پروژه راه‌آهن رشت - کاسپین را به صورت هفتگی پیگیری می‌کرد اما نشد که در مراسم افتتاح حضور داشته باشد.

دیپلماسی عزتمندانه، گره گشای اقتصاد است

وی با اشاره به اهمیت این پروژه برای مردم گیلان و کشور افزود: کشور تا سال‌های سال مدیون پیگیری‌های شهید رئیسی در بخش کریدوری و ترانزیتی به واسطه شناخت دقیق ایشان نسبت به ایران به عنوان سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهید رئیسی اهمیت پروژه‌های ترانزیتی را درک کرده بود، گفت: شاهد بسیج امکانات و ظرفیت‌های دولت برای این موضوع راهبردی هستیم که سال‌ها منتظر اقدامات جدی بود.

بذرپاش پروژه‌های مهم کریدوری را مورد توجه رهبر انقلاب دانست و بیان کرد: ایران تا سال‌ها مدیون مجاهدت‌های رئیس دولت سیزدهم خواهد بود، زیرا ایشان اولویت‌ها را شناخت، تصمیم‌گیری کرد، همت کرد و دنبال کرد تا به نتیجه رسید.

دیپلماسی عزتمندانه، گره گشای اقتصاد است

وزیر راه با بیان اینکه ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون تن بود، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۵ میلیون تن ترانزیت جاده‌ای داشتیم. در سه ماهه ابتدای امسال نیز به ۵.۵ میلیون تن رسیده و هدف‌گذاری امسال ۲۰ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه تجارت دریابرد کشور نیز ۵۰ درصد رشد داشته و شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات از خزر هستیم، خاطرنشان کرد: با عزم دولت این رکوردزنی‌ها در حوزه ترانزیت رقم خورده است. کریدورهای شمال به جنوب مجموعه‌ای از پروژه‌های ریلی و جاده‌ای بوده که یکی از آنها امروز افتتاح شد و دریای شمال را در مسیر کوتاه‌تر به دریای جنوب متصل می‌کند.

دیپلماسی عزتمندانه، گره گشای اقتصاد است

بذرپاش با تاکید بر لزوم توسعه ناوگان در ادامه توسعه زیرساخت، ادامه داد: به دنبال تسهیل تردد کالا با کشورهای همسایه و رشد ترانزیت هستیم که نشان دهنده دیپلماسی اثربخش دولت است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال شاهد رشد ۷۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای بودیم، بیان کرد: راه‌آهن رشت به کاسپین کریدور مرکزی شمال به جنوب را تکمیل کرد و به دنبال کریدور غربی شمال به جنوب در قطعه درود - اندیمشک هستیم.

وزیر راه چابهار - زاهدان، زاهدان - بیرجند - مشهد، بندرامام - تهران ا درود - خرم آباد - اندیمشک، شیراز - بوشهر و رشت - آستارا را پروژه های موثر و تحول زای شبکه ریلی کشور دانست و تاکید کرد: تکمیل این کریدورها فرصت بی‌نظیر ترانزیت کالاست و رشد فعلی با زیرساخت‌های موجود بوده و قطعا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳۵ کیلومتر آزادراه افتتاح کردیم، گفت: امسال نیز هفت طرح آزادراهی قابل افتتاح در تبریز و گرمسار و کرج و مراغه و اراک و کرمانشاه داریم، قطعا ترانزیت یکی از ارکان اصلی تولید ثروت در کشور خواهد بود و با جدیت دنبال می‌شود.

دیپلماسی عزتمندانه، گره گشای اقتصاد است

انتهای پیام

نظر شما