شناسهٔ خبر: 67281692 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: انقلابی در حوزه ترانزیت رخ داده است

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۷۰ درصدی ترانزیت جاده ای در سه ماه نخست سال خبر داد و گفت: انقلابی در حوزه ترانزیت به ویژه حوزه دریایی و جاده‌ای صرخ داده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه ریلی رشت-کاسپین در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: آیت الله شهید رئیسی تمام وقت و به صورت جدی برای تکمیل و اجرای پروژه ریلی رشت _ کاسپین پیگیری کردند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجاهدت‌های شهید جمهور تا سال‌ها در اذهان مردم باقی می‌ماند، گفت: خدمات آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف به یادماندنی است.

بذرپاش با بیان اینکه دیپلماسی اثربخش به ادعا و گزافه گویی نیست، گفت: رشد ۵۵ درصدی ترانزیت در کشور تحقق یافته و این مهم با سرعت در حال افزایش است.

وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی ایران در منطقه و جهان افزود: شهید جمهور، کشور را با دیپلماسی عزتمندانه و اثربخش در منطقه و جهان قدرتمند کرد.

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۷۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سه ماه نخست سال خبر داد و بیان کرد: فقط در سه ماه نخست سال ۵/۵ میلیون تن ترانزیت جاده‌ای در کشور صورت گرفته و این آمار در تا پایان سال به ۲۰ میلیون تن ترانزیت می‌رسد.

بذرپاش با بیان اینکه صادرات از دریای خزر رشد ۵۰ درصدی داشته است، گفت: انقلابی در حوزه ترانزیت بویژه در حوزه دریای و جاده‌ای صورت گرفته است.

به گفته وی، کریدور شمال به جنوب فقط یک خط ریلی نیست بلکه مجموعه فرصت‌ها، توسعه اقتصاد دریایی، تسهیل تردد و تقویت زیرساخت‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروزه ریلی رشت _ آستارا بیان کرد: توافقات خوبی با روسیه برای اجرای پروژه رشت _ آستارا صورت گرفته است.

مهر

نظر شما