شناسهٔ خبر: 67264052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بذرپاش: پروژه راه آهن رشت کاسپین فردا به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه آهن رشت کاسپین با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه آهن رشت کاسپین با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد.

 «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: پروژه راه آهن رشت کاسپین پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری میرسد که اتفاق بی سابقه در تاریخ کشور است و در نقش کریدوری جمهوری اسلامی کمک کننده است.

وی در ادامه گفت: رشد تولید مسکن و ساختمان در ۱۴۰۲ مثبت۷.۱شد و این عددی کم سابقه در تاریخ کشور است. این در حالی است که در ابتدای دولت رشد منفی ۱۳ درصد را شاهد بودیم این مقایسه نشان می‌دهد در دولت شهید رئیسی چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است .

بذرپاش با بیان اینکه در ۳ ماهه امسال ۵۵ درصد رشد ترانزیت داشتیم، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نیز رشد ۵۸ درصدی داشتیم. رشد ترانزیت جاده ای در سه ماهه امسال ۶۹ درصد رشد داشت. جان باختگان سوانح جاده ای که باید حداکثر تلاش برای کاهش آن داشته باشیم در فروردین و اردیبهشت با کاهش ۱۰ درصدی سوانح فوتی روبرو شد طبق برنامه باید این شاخص سالی ۱۰ درصد کاهش یابد این موضوع آروزی سالهای سال است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ادعاهای خلاف واقع در مناظرات انتخاباتی، بیان کرد: عدد نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار عبور کرده و ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده است. از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار واحد آغاز ساخت داشتیم که عدد کم سابقه ای در بخش مسکن سازی کشور است و امیدواریم در دولت بعدی با این شتاب ادامه یابد. 

وی اظهار کرد:در حوزه مسکن روستایی از ۵۵۰ هزار مسکنی که ساخت آن اغاز شده ۳۰۰ هزار واحد تحویل شده و این روند ادامه می باید و امیدواریم تا آخر سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد.

بذرپاش با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص آزاد سازی نرخ بلیت گفت: صدور پروانه بافت فرسوده از ۲۹۰ هزار عدد عبور کرد دیوان عدالت اداری برای آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی حکم داده؛ ما اعتراض کردیم این حکم وارد نیست و دستور توقف این حکم لغو شده بنابراین با این حکم دیوان، نظام عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می کند، نامه دادیم تا در سران قوا مطرح شود.

وی افزود: مصالح کشور اقتصا نمی کند در بازاری که محدودیت عرضه داریم وارد نیست وقتی ناترازی جدی در عرضه و تقاضا در بخش هوایی داریم و هنوز ناوگان تا میزان تقاضا فاصله دارد موافق نرخ گذاری در بلیت هستیم معتقدیم شورای عالی هواپیمایی می تواند نرخ گذاری کند البته به قانون تمکین می کنیم./ فارس

نظر شما