شناسهٔ خبر: 67264002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بذرپاش: راه آهن رشت- کاسپین فردا به بهره برداری می رسد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن رشت- کاسپین با حضور سرپرست ریاست جمهوری فردا به بهره برداری می رسد.

به گزارش شفقنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: پروژه راه آهن رشت کاسپین فردا با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد و دریای خزر به خلیج فارس متصل می شود که اتفاق بی سابقه در تاریخ کشور و در نقش کریدوری جمهوری اسلامی کمک کننده است.

او رشد تولید مسکن و ساختمان در ۱۴۰۲ را مثبت ۷.۱ عنوان کرد و گفت: این عددی کم سابقه در تاریخ کشور است. این در حالی است که در ابتدای دولت رشد منفی ۱۳ درصد را شاهد بودیم این مقایسه نشان می‌دهد در این دولت چه اقداماتی انجام شده است.

وزیر راه با اشاره به وضعیت ترانزیت کشور گفت: در ۳ ماهه امسال ۵۵ درصد رشد ترانزیت داشتیم. در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ هم رشد ۵۸ درصدی داشتیم. رشد ترانزیت جاده ای در سه ماهه امسال ۶۹ درصد رشد داشت.

او تاکید کرد: در رابطه با جان باختگان سوانح جاده ای هم در فروردین و اردیبهشت با کاهش ۱۰ درصدی سوانح فوتی روبرو شد. طبق برنامه باید این شاخص سالی ۱۰ درصد کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عدد نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار عبور کرده و ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده است. از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار واحد آغاز ساخت داشتیم که عدد کم سابقه ای در بخش مسکن سازی کشور است و امیدواریم در دولت بعدی با این شتاب ادامه یابد.

او با اشاره به وضعیت مسکن روستایی گفت: در حوزه مسکن روستایی از ۵۵۰ هزار مسکنی که ساخت آن آغاز شده، ۳۰۰ هزار واحد تحویل شده و این روند ادامه می باید و امیدواریم تا آخر سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد.

بذرپاش گفت: دیوان عدالت اداری برای آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی حکم داده؛ ما اعتراض کردیم این حکم وارد نیست دستور توقف این حکم لغو شده بنابراین با این حکم دیوان، نظام عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می کند، نامه دادیم تا در سران قوا مطرح شود. موافق نرخ گذاری در بلیت هستیم معتقدیم شورای عالی هواپیمایی می تواند نرخ گذاری کند البته به قانون تمکین می کنیم.

نظر شما