شناسهٔ خبر: 67264978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

پروژه رشت - کاسپین روز پنج‌شنبه افتتاح می‌شود

بذرپاش در جمع خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور آقای دکتر مخبر پروژه رشت - کاسپین در روز پنج‌شنبه افتتاح خواهد شد، این پروژه شبکه کریدوری جنوب به شمال کشور را تکمیل می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش در پایان جلسه هیات  دولت در جمع خبرنگاران، گفت: رشد ترانزیت کشور در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته که در گزارش سازمان گمرک منتشر شد، خبر خبر خوب و امیدوار کننده‌ای است که مدیون پیگیری‌ها و سفرهای رییس‌جمهور شهیدمان است. این رشد را ۵۵ درصد است رشد ترانزیک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد رشد داشت. این رشد رکورد بی‌سابقه‌ای در ترانزیک کشور را ثبت خواهد کرد. ترانزیک جاده‌ای هم طی مدت مشابه ۶۹ درصد رشد یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار پزشکی قانونی کشور گفت: سوانح جانباختگان جاده‌ای در دو ماهه ابتدایی امسال ۱۰ درصد کاهش یافته است. اگر این درصد تا پایان سال ادامه یابد، قانون برنامه هم عینیت یافته است.

وی ادامه داد: با حضور آقای دکتر مخبر پروژه رشت - کاسپین در روز پنج‌شنبه افتتاح خواهد شد، این پروژه شبکه کریدوری جنوب به شمال کشور را تکمیل می‌کند و دریای خزر را به  خلیج‌فارس متصل می‌کند. اگر رییس‌جمهور شهید زنده بود، این پروژه به دست ایشان افتتاح می‌شد.بر اساس اعلام رییس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد. این عدد جزو اعداد کم سابقه است. این عدد در ابتدای دولت منفی ۱۳ درصد بود. مقایسه این دو عدد به خوبی گویای تلاش‌های رییس‌جمهور شهید است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.امیدوارم نامزدها سخنان دقیق و درست بگویند و البته خدا به سخنان درست برکت می‌دهد.

بذرپاش گفت: ۵۶۰ هزار واحد در پروژه ملی مسکن تحویل داده شده است؛ عدد پروژه بزرگ مسکن در پروژه ملی مسکن از  ۲ میلیون ۶۵۳ هزار واحد عبور کرد. از زمان ابلاغ سهمیه استان‌ها در آبان ۱۴۰۰ این عدد حاصل شده است. این عدد در بخش مسکن کم سابقه است که امیدوارم در دولت آینده ادامه یابد. از ۵۵۰ هزار مسکن روستایی که در این دولت آغاز شده حدود ۳۰۰ هزار تحویل مردم شده است و حدود همین مقدار نیز از طرف دولت به آن اضافه شده که امیدوارم ۵۵۰ هزار واحد روستایی تا پایان سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد.۲۹۰ هزار واحد در بافت فرسوده  ساخته خواهد شد این عدد هم از آمار بی‌سابقه در بخش بافت فرسوده بود. امیدوارم در دولت آینده نظام تسهیلاتی در بافت فرسوده ادامه یابد.

بذرپاش درباره قیمت گذاری بلیط هواپیما و قطار گفت: دیوان عدالت اداری حکمی داد که به نظر ما وارد نبود و اعتراض کردیم. رییس دیوان عدالت اداری دستور توقف این حکم را داد، اما نامه‌ای دیدم که دستور توقف هم لغو شده است. ما این طور نمی‌توانیم هیچ مسوولیتی را در حوزه قیمت‌گذاری بلیط بپذیریم و این یعنی نظام عرضه و تقاضا قمیت را مشخص می‌کند. نامه‌ای نوشتیم و امیدوارم جناب مخبر در شورای سران قوا برای این مسئله تمهیدی بیندیشند. مصالح کشور اقتضا نمی‌کند که در بازاری که محدودیت عرضه داریم و ناترازی جدی در عرضه و تقاضا وجود دارد، بگوییم بازار، قیمت بلیط را تعیین کند.بازار زمانی می‌تواند قیمت‌گذاری کند که نظام عرضه و تقاضا متعادل باشد و تقاضاها، پوشش داده شود. فاصله عرضه و تقاضا در بخش بلیط هواپیما و قطار زیاد است. شورای عالی هواپیمایی می‌تواند نرخ‌گذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما