شناسهٔ خبر: 67282637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای نوار غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین آمار جدید شهدای نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت جدید، ۳۵ شهروند فلسطینی را در این منطقه شهید و ۱۳۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۷ هزارو ۴۳۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۵ هزار و ۶۵۳ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار مانده به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه امروز نیز ادامه داشت و قایق های جنگی این رژیم به سمت مناطق شمال غربی نوار غزه آتش گشودند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان های غرب شهر رفح را تخریب کردند.

همچنین این منابع اعلام کردند که در حمله پهپادی اشغالگران به شرق شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه نیز شماری شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

منابع وابسته به هلال احمر فلسطین در نوار غزه نیز امروز اعلام کردند که اوضاع انسانی با قطع امدادرسانی به ساکنان این منطقه لحظه به لحظه بغرنج تر می شود.

این منابع افزودند: از کشورهای دنیا و سازمان های بهداشتی می‌خواهیم که به اسرائیل برای توقف سیاست گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه فشار بیاورند.

به گفته این منابع، نوار غزه شاهد شیوع بیماری های ناشی از سوءتغذیه به ویژه در میان کودکان و سالخوردگان است .

نظر شما