شناسهٔ خبر: 67282137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ بیش از ۴۷ هزار شهید و مفقود

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ هزار نفر بر اثر حملات اشغالگران در نوار غزه شهید و یا مفقود شده اند، افزود که ۹۸ درصد از کودکان این منطه آب آشامیدنی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: بر اثر ارتکاب سه هزار جنایت و کشتار از سوی اشغالگران در نوار غزه، بیش از ۴۷ هزار نفر شهید و مفقود شده اند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است: ما به دنبال راه اندازی بخش های حیاتی بیمارستان شفا و بیمارستان اندونزی در نوار غزه هستیم.

وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد: ۹۸ درصد از کودکان نوار غزه بدون آب آشامیدنی هستند.

از سوی دیگر، «بدربن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در گفت وگو با سی ان ان گفت: در نوار غزه کودکان بر اثر گرسنگی می میرند، گرسنگی در این منطقه بیداد می کند که این به علت فاجعه طبیعی نیست، بلکه به سبب اسرائیل است که همه خطوط قرمز را پشت سرگذاشته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد و قایق های جنگی این رژیم به سمت مناطق شمال غربی نوار غزه آتش گشودند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان های غرب شهر رفح را تخریب کردند.

همچنین این منابع اعلام کردند که در حمله پهپادی اشغالگران به شرق شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه نیز شماری شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

منابع وابسته به هلال احمر فلسطین در نوار غزه نیز امروز اعلام کردند که اوضاع انسانی با قطع امدادرسانی به ساکنان این منطقه لحظه به لحظه بغرنج تر می شود.

این منابع افزودند: از کشورهای دنیا و سازمان های بهداشتی می‌خواهیم که به اسرائیل برای توقف سیاست گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه فشار بیاورند.

به گفته این منابع، نوار غزه شاهد شیوع بیماری های ناشی از سوءتغذیه به ویژه در میان کودکان و سالخوردگان است .

نظر شما