شناسهٔ خبر: 67326880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

یک ژنرال ارشد صهیونیست گفت:

جنگ با لبنان یعنی خودکشی اسرائیل

یک ژنرال ارشد صهیونیست نسبت به ویران شدن تل‌آویو در هر جنگ احتمالی با لبنان هشدار داده و گفت جنگ با حزب‌الله به معنی خودکشی جمعی در سرزمین‌های اشغالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از اسحاق بریک ژنرال ارشد بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ در دو جبهه لبنان و نوار غزه ضد رژیم صهیونیستی کاملاً با یکدیگر مرتبط بوده و امکان جداسازی آن از هم وجود ندارد.

بریک تصریح کرد که اعلام جنگ تل آویو علیه لبنان به معنی خودکشی جمعی در سرزمین‌های اشغالی به فرماندهی نتانیاهو، گالانت و هالوی بوده و تبعات جنگ علیه لبنان به مراتب خطرناک‌تر است.

وی در این گفتگو با تاکید بر اینکه امکان جداسازی دو جبهه غزه و لبنان وجود ندارد، خاطرنشان کرد که حزب‌الله‌ها موشک و پهپاد‌های خود را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کند که تل‌آویو امکان رصد و رهگیری آن‌ها را از طریق هواپیما‌ها و گنبد آهنین خود ندارد. سران تل‌آویو فراموش کرده اند که بیش از ۱۰۰ هزارنفر در شمال سرزمین‌های اشغالی آواره هستند.

کوبی مروم سرهنگ نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حزب الله افزایش تنش و چارچوب آن را به تل آویو تحمیل می‌کند، در حالی که ارتش باید ابتکار عمل را در شمال در اختیار بگیرد.

بریک همچنین ضمن تشریح سناریوی خود در خصوص جنگ احتمالی با لبنان تصریح کرد که فرض کنیم که ارتش با ۳ لشکر وارد لبنان شود و به سمت رود لیتانی برود، در این لحظه شرایط دیگر مانند قبل نخواهد بود و جنگ منطقه‌ای فراگیر آغاز می‌شود. ارتش تل‌آویو در ابعاد لجستیک با مشکلات عمده‌ای مواجه است و حتی اگر قدرت مقاومت در این منطقه را داشته باشد، قدرت جابجایی نیرو‌ها را ندارد.

وی پیش بینی کرد که شلیک موشک‌های حزب الله به مناطق مسکونی در تل‌آویو و گوش دان و حیفا و دیگر زیرساخت‌های سرزمین‌های اشغالی نظیر تاسیسات برقی و آبی، باعث تخریب تمامی سرزمین‌های اشغالی شود.

بریک خواستار توقف جنگ در غزه شد و گفت که هر روز که جنگ ادامه پیدا می‌کند، برای تل‌آویو روز بدی است، جنگ غزه برای ارتش و اقتصاد و جامعه و روابط تل‌آویو با دنیا خسارت‌بار است و ارتش نمی‌تواند حماس را از بین ببرد.

ایلان لوتان افسر ارشد سابق سازمان جاسوسی شاباک نیز ضمن تشریح اوضاع شمال سرزمین‌های اشغالی گفت که شهرک‌های شمال فاقد سکنه شده و المطله ویران شده و کریات شمونه و المناره نیز همین وضعیت را دارد.

وی افزود: اسرائیل با گذشت ۹ ماه از آغاز جنگ ضد حزب الله چه می‌خواهد؟ آیا می‌خواهد این شرایط دو سال ادامه پیدا کند یا اوضاع تغییر خواهد کرد؟

نظر شما