شناسهٔ خبر: 67326830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام صهیونیست:

زیرساخت‌های انرژی در برابر حملات حزب‌الله آسیب‌پذیر است

تهران- ایرنا- وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: در صورت درگیری گسترده با حزب الله، زیرساخت های انرژی اسرائیل در خطر است و آسیب می بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه «معاریو»، «الی کوهن» اضافه کرد: برای دفاع از زیرساخت های انرژی اسرائیل تلاش می کنیم.

وی پیشتر تهدید کرده بود که در صورت قطع شدن چند ساعته برق در سرزمین های اشغالی، برق لبنان برای ماه ها قطع خواهد شد.

کوهن افزود: برای همه سناریوها آماده هستیم.

به گزارش ایرنا، سخنان وزیر انرژی رژیم صهیونیستی پس از آن انجام می شود که اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، درباره آمادگی مقاومت برای رویارویی گسترده با این رژیم، موجی از نگرانی و ترس را در میان صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین ایجاد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه اعلام کرد که به دلیل ترس از نابودی زیرساخت ها، نیروگاه ها و شبکه های انرژی این رژیم در جنگ با حزب الله، خرید موتور برق های خانگی در فلسطین اشغالی را ۵۰۰ برابر افزایش داده است.

بر همین اساس، برخی رسانه ها نیز از افزایش ۴۰۰ برابری جستجوی اینترنتی برای خرید موتور برق خبر دادند.

با وجود رجزخوانی مقامات صهیونیست درباره روی آوردن به جنگ گسترده با لبنان، اما محافل سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل از جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان هراس دارند و درباره نابودی گسترده شهر حیفا در شمال فلسطین اشغالی در صورت وقوع چنین جنگی هشدار می دهند.

روزنامه الاخبار لبنان امروز درباره جبهه نبرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی نوشت: تهدیدهای مقامات اسرائیلی درباره توسعه جنگ علیه لبنان تاثیر معکوس داشته و سیل هشدارها و ابراز نگرانی در محافل سیاسی و رسانه ای و حتی نظامی رژیم صهیونیستی را به همراه داشته و این محافل چنین اقدامی را به مثابه «خودکشی جمعی در اسرائیل» دانسته و گفته اند که ارتش این رژیم که توان پیروزی در یک جبهه را ندارد، در ۶ جبهه همزمان کاری از پیش نخواهد برد.

این روزنامه لبنانی به موضع گیری «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در روز شنبه که به شدت درباره جنگ با حزب الله هشدار داده و آن را به مثابه فاجعه برای رژیم صهیونیستی دانسته بود، اشاره و اضافه کرد:«آمیتسیا بارعام» رئیس بخش خاورمیانه دانشگاه حیفا گفت که یک سوم منازل در شهر حیفا (در شمال فلسطین اشغالی) در صورت هرگونه جنگ گسترده با حزب الله با خاک یکسان خواهد شد و هزاران موشک چیزی از حیفا باقی نخواهند گذاشت.

نظر شما