شناسهٔ خبر: 67328235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

محافل صهیونیستی:

موشک‌های حزب‌الله چیزی از حیفا برجا نمی‌گذارد

باوجود رجزخوانی مقامات صهیونیست درباره روی آوردن به جنگ گسترده با لبنان، اما محافل سیاسی و نظامی این رژیم از جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان هراس دارند و درباره نابودی گسترده شهر حیفا در شمال فلسطین اشغالی در صورت وقوع چنین جنگی هشدار می دهند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی درباره جبهه نبرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی نوشت: تهدیدهای مقامات اسرائیلی درباره توسعه جنگ علیه لبنان تاثیر معکوس به همراه داشته است و سیل هشدارها و ابراز نگرانی در محافل سیاسی و رسانه ای و حتی نظامی رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است و این محافل چنین اقدامی را به مثابه «خودکشی جمعی در اسرائیل» دانسته و گفته اند که ارتش این رژیم که توان پیروزی در یک جبهه را ندارد، در ۶ جبهه همزمان کاری از پیش نخواهد برد.

این روزنامه لبنانی به موضع گیری «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در روز گذشته که به شدت درباره جنگ با حزب الله هشدار داده و آن را به مثابه فاجعه برای رژیم صهیونیستی دانسته بود، اشاره کرد و افزود: «آمیتسیا بارعام» رئیس بخش خاورمیانه دانشگاه حیفا نیز گفت که یک سوم منازل در شهر حیفا (در شمال فلسطین اشغالی) در صورت هرگونه جنگ گسترده با حزب الله با خاک یکسان خواهد شد و هزاران موشک چیزی از حیفا باقی نخواهند گذاشت.

به نوشته الاخبار، همچنین «زویکا ایموویچ» فرمانده سابق پدافند ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ابراز هراس از توان موشکی و پهپادی حزب الله لبنان گفت: تا جایی که من می دانم بسیاری از ارتش ها در دنیا توانی که حزب الله در زمینه موشکی و پهپادی دارد، در اختیار ندارند.

این روزنامه افزود: رسانه های اسرائیلی به حملات حزب الله به سامانه پدافندی این رژیم و تصاویر پخش شده از سوی حزب الله در زمینه حمله با پهپاد انتحاری به سامانه ضد پهپادی «درون دوم» ارتش رژیم اسرائیل در منطقه «المطله» در شمال فلسطین اشغالی اشاره کردند که سامانه ای برای ساقط کردن پهپادها بود. این سامانه که از سوی حزب الله هدف قرار گرفت، تولید شرکت تسلیحاتی «رافائل» ارتش رژیم صهیونیستی است و با هدف تامین پدافندی علیه پهپادها طراحی شده که از با سیستم پارازیت انداختن کار و پهپادها را ساقط می‌کند. این سامانه، توان رهگیری با زاویه ۳۶۰ درجه دارد تا پهپادها را رصد کند. همچنین دارای سیستم پارازیت و قفل کردن روی هدف است.

روزنامه الاخبار نوشت: روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که حزب الله با پشتوانه فناوری و سلاح دقیق، به ارتش هوشمندی تبدیل شده است که توان جمع آوری دقیق اطلاعات را داراست و ارتش و زیرساخت‌ها در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را تهدید می‌کند. هاآرتص افزوده است که پهپادها به حزب الله برای رقم زدن معادله کمک کرده است تا بتواند با ارتش کلاسیک مقابله کند. با وجود اینکه قدرت ما بیشتر است اما پهپادهای حزب الله موازنه راهبردی قوای اسرائیل در برابر دشمنانش را از بین برده است.

به نوشته الاخبار، این روزنامه صهیونیستی به نقل از افسران عالی رتبه در مرکز پدافندی هوایی در شمال فلسطین اشغالی آورده است: حزب الله به خوبی می داند که چگونه پهپادها و قدرت آتش خود را به شیوه ای شگفت آور و چشمگیر به کار بندد. قدرت آتش حزب الله در اوج آمادگی است و حزب الله توان جنگ طولانی مدت را دارد و متوجه تغییر واقعیت است و از این رو، قدرت آتش خود را در برابر اسرائیل مدیریت می‌کند و هدفش جنگ فرسایشی است. حزب الله طبق طرح آتشین منظم علیه ما عمل می‌کند.

نظر شما