شناسهٔ خبر: 67282335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در آیین افتتاح خط‌آهن رشت ـ کاسپین

مخبر: سیاست‌های دولت سیزدهم معادلات بین المللی را کاملا جابجا کرد

سرپرست ریاست جمهوری گفت: با سیاست خارجی دولت سیزدهم معادلات بین‌المللی کاملاً جابجا شده است و در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: محمد مخبر پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آیین افتتاح خط‌آهن رشت-کاسپین که این بندر را به راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، گفت: برای بنده حضور در مراسم افتتاح این طرح‌ها که به حق به نام «یادگار ابراهیم» نامگذاری شده‌اند، واقعا برای بنده سخت است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه هنوز ابعاد فکری و معرفتی شهید رئیسی کاملا شناخته نشده است، افزود: اینکه کسی کمتر از سه سال رئیس جمهور باشد و شهادتش چنین موجی در کشور ایجاد کند، بسیار فراتر از صرفا برانگیخته شدن احساسات و عواطف مردم است، مردم به درستی فهمیدند که چه چیزی را از دست دادند.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌ها برای غبارآلود کردن فضا، خدمات ایشان مثل آفتاب زیر ابر نماند و به رغم همه تبلیغاتی که سعی می‌کرد بگوید ارادت مردم به انقلاب و انقلابیون کم شده، ابراز احساسات مردم نسبت به شهادت ایشان و مراسم بدرقه و تشییع ایشان خط بطلانی بر همه این ادعا‌ها کشید.

مخبر در ادامه با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرایی کشور و خدمتگزاران دولت مردمی گفت: یکی از دلایل توفیقات بزرگ شهید رئیسی، در کنار اعتقادات و پایبندی‌های معنوی، توسل، توکل و تبعیت واقعی و اعتقادی این شهید بزرگوار از رهبر معظم انقلاب، تشخیص صحیح و دقیق مصلحت و فهرست و اولویت‌بندی کردن مسائل بر اساس این مصلحت‌ها و متمرکز شدن بر آن‌ها و پیگیری مستمر تا رسیدن به نتیجه بود.

وی درباره برخی مسائل مطرح شده در روز‌های اخیر از جمله درباره مسئله فروش نفت خاطرنشان کرد: بگذارید هر کس هر چه می‌خواهد بگوید، اما واقعیت این است که ظرفیت فروش نفت کشور در زمان آغاز فعالیت دولت مردمی کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما شهید رئیسی با تشخیص دقیق و پیگیری مجدانه در مدت کمتر از یکسال و نیم این ظرفیت را به حدود ۱ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه رساند و کشور را از تنگنای شهید منابع که با آن مواجه بود، نجات داد.

سرپرست ریاست جمهوری درباره برخی اقدامات دیگر دولت مردمی با مدیریت شهید رئیسی در عرصه‌هایی، چون افزایش درآمد‌های مالیاتی و امثال آن گفت: کشوری که در آغاز فعالیت دولت شهید رئیسی به اذعان مقامات دولت قبلی در پرداخت حقوق ماهیانه کارکنانش دچار مشکل شده بود، با تلاش‌های دولت و مدیریت شهید رئیسی امروز بدون هیچ مسئله‌ای در حال اداره شده است.

مخبر، تشخیص مزیت‌های کشور را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید رئیسی برشمرد و با اشاره به دسترسی کشور به دریا در شمال و جنوب کشور تأکید کرد: کشور‌های همسایه و منطقه برای حمل و نقل ترانزیتی و مسافربری به ایران نیاز دارند و رئیس جمهور فقید نیز بر همین مزیت کشور به صورت جدی متمرکز شد و بار‌ها در ملاقات‌ها و مکالمات با سران کشور‌های همسایه و منطقه، مسئله کریدور‌ها را به صورت جدی مطرح و به صورت لحظه‌ای در داخل دنبال می‌کرد.

وی درباره مشکلات کشور در زمینه آب افزود: در اوایل روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با چالش‌های جدی در زمینه آب مواجه بود و شهید رئیسی مشکلات آب برخی استان‌ها را به صورت کوتاه مدت حل کرد و برای حل مسائل دراز در زمینه کم آبی نیز مرتب پیگیری می‌کرد. پس از ساماندهی مسائل و بسیج امکانات مناطق برای حل مشکلاتی که در کوتاه مدت امکان رفع آن‌ها وجود داشت، پروژه‌های انتقال آب از دریا به فلات مرکزی، تامین آب از منابع ژرف و استفاده از منابع آب قابل تصفیه به خصوص برای صنایع از اولویت‌های شهید رئیسی بود.

سرپرست ریاست جمهوری در خصوص اقدامات دولت سیزدهم و پیگیری‌های شهید رئیسی در خصوص قطعی برق در اوایل دولت سیزدهم، گفت: در آغاز به کار این دولت بخش‌های زیادی از ساعات روز به ویژه در ساعات اوج مصرف با قطعی برق مواجه بودیم که در این دولت و با تلاش‌های وزارت نیرو و رئیس جمهور مشکل قطعی برق در کشور حل شده است.

مخبر در خصوص اقدامات دولت در بحث مسکن، تصریح کرد: مسکن‌سازی در کشور قبل از دولت سیزدهم با رکود و تعطیلی مواجه شد و وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی که از آن به عنوان قول شهید رئیسی یاد می‌شود، مستند به مصوبه مجلس شورای اسلامی بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم تا الان واگذاری زمین و ساخت مسکن برای بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شروع شده است و با تلاش‌های این دولت تا پایان ۴ سال کاری این دولت به ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شدیم که امیدواریم در دولت بعدی اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مسکن دنبال شود.

وی نیرو‌های جوان نخبه و تحصیلکرده را بزرگترین سرمایه کشور دانست و تأکید کرد: اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و کوآنتوم از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار آینده هر کشوری است و خوشبختانه ایران با بهره‌گیری از نیرو‌های جوان و تحصیلکرده امکانات و ظرفیت‌ها فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه برخی در کشور که مدعی مذاکره، دیپلماسی و گسترش ارتباطات بین‌المللی بودند، در نهایت از کشور‌های همسایه نیز غافل شده بودند و ما در حلقه همسایگان خود نیز محصور شده بودیم، ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در مدت ۳ سال توانست برخی از ارتباطات و مسائل با کشور‌های منطقه را حل نماید و ارتباطات همسایگی به خوبی گسترش یافت.

مخبر اظهار کرد: با وجود اینکه آمریکا در برخی از کشور‌های منطقه حضور دارد، اما آن‌ها حتی با پشتوانه آمریکا نیز هنوز نتوانسته‌اند عضو پیمان‌های بزرگ بین‌المللی و منطقه‌ای شوند، اما در دولت سیزدهم و با تلاش‌های شهید رئیسی، جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله شانگهای، بریکس و اوراسیا شد و به مرحله‌ای رسیده است که اگر به سران هر کدام از این کشور‌ها پیامی ارسال شود، در کوتاه‌ترین زمان پاسخ تماس‌های ایران را می‌دهند.

وی افزود: با سیاست خارجی دولت سیزدهم معادلات بین‌المللی کاملاً جابجا شده است و در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و در موقعیت کنونی بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی آمریکا و نظام سلطه کاملاً بهم ریخته است.

سرپرست ریاست جمهوری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات‌ها بار‌ها اعلام کردند که شهید رئیسی مسیری مناسب انتخاب کرده بود و باید اقدامات ایشان پیگیری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما