شناسهٔ خبر: 67283645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

سرپرست ریاست جمهوری:

عامل موفقیت‌های شهید رئیسی تبعیت از رهبری بود

سرپرست ریاست جمهوری گفت: ویژگی اصلی و عامل موفقیت‌های رئیس‌جمهور شهید در سه سال خدمت خود، مسائل معنوی، توکل و تبعیت اعتقادی از مقام معظم رهبری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد مخبر ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در آئین افتتاح پروژه راه آهن رشت_کاسپین در منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: این روزها سفرهای استانی برای من بسیار دشوار است، زیرا باید از طرف شهید آیت الله رئیسی را نمایندگی کنم، در سه سالی که خدمت شهید جمهور بودیم ارادت و معرفت ما به ایشان فوق‌العاده بیشتر شد.

وی با اشاره ابعاد شخصیتی شهید رئیسی افزود: آیت الله سید ابراهیم رئیسی تنها سه سال رئیس‌جمهور بود، اما پس از شهادت و در مراسم تشییع ایشان، موج بزرگ مردمی ایجاد شد که نشان دهند محبت و ارادت معنوی مردم به شهیدجمهور است.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: با وجود همه تلاش‌ها که برای غبار آلود کردن خدمات شهید رئیسی در کشور اتفاق افتاد و در مقطعی که عده‌ای تبلیغ می‌کردند که ارزش‌ها و ارادت به انقلاب اسلامی کمرنگ شده است، شهادت ایشان و حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهید جمهور همه چیز را آشکار کرد و خط بطلانی بر همه ادعای مطرح شده زد.

مخبر خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی و عامل موفقیت‌های آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید در سه سال خدمت خود مسائل معنوی، توکل و تبعیت اعتقادی و بی چون و چرا از مقام معظم رهبری بود. وی گفت: شهید رئیسی هر فشاری را تحمل می‌کرد، برای اینکه رضایت مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) را جلب کند زیرا هر مسئولی که با رهبری کار کرده باشد این را حس می‌کند که اطاعت از ایشان اطاعت از رسول خدا و ائمه اطهار است.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌ها برای غبارآلود کردن فضا، خدمات ایشان مثل آفتاب زیر ابر نماند و به رغم همه تبلیغاتی که سعی می‌کرد بگوید ارادت مردم به انقلاب و انقلابیون کم شده، ابراز احساسات مردم نسبت به شهادت ایشان و مراسم بدرقه و تشییع ایشان خط بطلانی بر همه این ادعاها کشید.

سرپرست ریاست جمهوری با قدردانی از همه مسئولان اجرایی کشور و دولت سیزدهم تصریح کرد: یکی از دلایل توفیقات بزرگ شهید رئیسی، در کنار اعتقادات و پایبندی‌های معنوی، توکل و تبعیت واقعی و اعتقادی این شهید بزرگوار از رهبر معظم انقلاب، تشخیص صحیح و دقیق مصلحت و فهرست و اولویت‌بندی کردن مسائل بر اساس این مصلحت‌ها و متمرکز شدن بر آن‌ها و پیگیری مستمر تا رسیدن به نتیجه بود.

مخبر با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در روزهای اخیر از جمله درباره مسئله فروش نفت، افزود: بگذارید هر کس هر چه می‌خواهد بگوید، اما واقعیت این است که ظرفیت فروش نفت کشور در زمان آغاز فعالیت دولت مردمی کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما شهید رئیسی برای موضوع تمرکز شد در مدت کمتر از یکسال و نیم این ظرفیت را به حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار بشکه رساند و کشور را از تنگنای شهید منابع که با آن مواجه بود، نجات داد.

وی با اشاره به بعضی اقدامات دیگر دولت مردمی با مدیریت شهید رئیسی در عرصه‌هایی چون افزایش درآمدهای مالیاتی و امثال آن خاطرنشان کرد: کشوری که در آغاز فعالیت دولت شهید رئیسی به اذعان مقامات دولت قبلی در پرداخت حقوق ماهیانه کارکنانش دچار مشکل شده بود، با تلاش‌های دولت و مدیریت شهید رئیسی امروز بدون هیچ مسئله‌ای در حال اداره شده است.

سرپرست ریاست جمهوری تشخیص مزیت‌های کشور را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید رئیسی دانست و گفت: ایران از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد و کشورهای همسایه و منطقه برای حمل و نقل ترانزیتی و مسافربری به ایران نیاز دارند و رئیس جمهور شهید نیز بر همین مزیت کشور به صورت جدی متمرکز شد و بارها در ملاقات‌ها و مکالمات با سران کشورهای همسایه و منطقه، مسئله کریدورها را به صورت جدی مطرح و به صورت لحظه‌ای در داخل دنبال می‌کرد.

مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمینه آب تاکید کرد: در اوایل روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با چالش‌های جدی در زمینه آب مواجه بود و شهید رئیسی مشکلات آب برخی استان‌ها را به صورت کوتاه مدت حل کرد و برای حل مسائل دراز مدت در زمینه کم آبی نیز مرتب پیگیری می‌کرد؛ پس از ساماندهی بسیج همه جانبه امکانات مناطق برای حل مشکلاتی که در کوتاه مدت امکان رفع آنها وجود داشت، پروژه‌های انتقال آب از دریا به فلات مرکزی، تأمین آب از منابع ژرف و استفاده از منابع آب قابل تصفیه به خصوص برای صنایع از اولویت‌های شهید رئیسی بود.

وی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم و پیگیری‌های شهید رئیسی در خصوص قطعی برق در اوایل دولت سیزدهم، گفت: در آغاز به کار این دولت بخش‌های زیادی از ساعات روز به ویژه در ساعات اوج مصرف با قطعی برق مواجه بودیم که با تلاش‌های رئیس جمهور مشکل قطعی برق در کشور حل شده است.

سرپرست ریاست جمهوری در خصوص اقدامات دولت در بحث مسکن، تصریح کرد: مسکن‌سازی در کشور قبل از دولت سیزدهم با تعطیلی مواجه بود و وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی که از آن به عنوان قول شهید رئیسی یاد می‌شود، مصوبه مجلس شورای اسلامی بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم تا الان واگذاری زمین و ساخت مسکن برای بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شروع شده است و با تلاش‌های این دولت تا پایان چهار سال کاری این دولت به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شدیم که امیدواریم در دولت بعدی اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مسکن دنبال شود.

مخبر نیروهای جوان نخبه و تحصیل‌کرده را بزرگترین سرمایه کشور دانست و اضافه کرد: اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و کوانتوم از مهم‌ترین عوامل اقتدار آینده هر کشوری است که در این زمینه ایران نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و امکانات بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه برخی در کشور که مدعی مذاکره، دیپلماسی و گسترش ارتباطات بین‌المللی بودند، اما هیچ ارتباطی با همسایگان نداشتند و کشور محصور شده بود، اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در مدت سه سال توانست با دیپلماسی بسیار بروز، ارتباطات را برقرار و مسائل با کشورهای منطقه را حل کند.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: با وجود اینکه آمریکا در بعضی کشورهای منطقه حضور دارد، اما هنوز نتوانسته‌اند عضو پیمان‌های شانگهای و بریکس شوند و در اورآسیا حضور پیدا کنند و جز آرزوهایشان است، اما دولت سیزدهم و شهید رئیسی کاری کرد که اگر اکنون به سران هر کدام از این کشورها پیامی ارسال شود در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تماس‌های ایران را می‌دهند.

مخبر افزود: با سیاست خارجی دولت سیزدهم معادلات بین‌المللی کاملاً جابه‌جا شده است و در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود، مگر اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود و در موقعیت کنونی بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی آمریکا و نظام سلطه کاملاً بهم ریخته است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات‌ها بارها اعلام کردند که شهید رئیسی مسیری بسیار مناسب انتخاب کرده بود و باید اقدامات ایشان پیگیری شود.

نظر شما